Ακολουθήστε μας στο VIBER για να λαμβάνετε σε πραγματικό χρόνο τις αναρτήσεις μας.

https://invite.viber.com/?g2=AQAhvsW7isOUdlCEkVCqv7YorRka1dt%2FMmmYsdlj%2BHNRIl0RiuqqmD4CiLD5s2SY

Όποτε θέλετε μπορείτε να αποχωρίσετε (αν και δεν το θέλουμε).

Διαμαρτυρία για την παράδοση του ΟΛΗΓ στο όμιλο Grimaldi

ΕΡΓΑΤΟΥΠΑΛΛΗΛΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΝΟΜΟΥ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ

«Η ανάπτυξή τους τσακίζει τις ζωές μας…»

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΠΟΜΠΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 19/10 ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟ ΠΑΝΘΕΟΝ ΣΤΙΣ 18:30

Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, ο Πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης έρχεται την Παρασκευή 20/10 για να γιορτάσει την παράδοση του 67%  του λιμανιού μαζί με τα αλιευτικά και τουριστικά καταφύγια στα Σύβοτα, την Πλαταριά και τη Σαγιάδα στον Ιταλικό όμιλο Grimaldi έναντι 84 εκατ. Ευρώ.

Αυτό είναι το αποτέλεσμα της στρατηγικής της ΕΕ για την «απελευθέρωση» των μεταφορών και της πολιτικής των εκάστοτε κυβερνήσεων για την ενίσχυση της κερδοφορίας του κεφαλαίου που λαμβάνει πολλές μορφές ιδιωτικοποίησης. Μια ανάπτυξη που εξασφαλίζει κερδοφόρες επενδύσεις στο κεφάλαιο, πολλαπλά “Τέμπη”, αύξηση της εκμετάλλευσης των εργαζομένων με την κατάργηση της μόνιμης και πλήρους εργασίας, φέρνει την επέκταση των ευέλικτων μορφών εργασίας, τη μείωση του αριθμού εργαζομένων, την αύξηση των ωρών εργασίας και εργατικών ακόμη και θανατηφόρων ατυχημάτων, την κατακόρυφη εμπορευματοποίηση των λαϊκών αναγκών. Μια ανάπτυξη που τελικά τσακίζει τις ζωές μας για τα κέρδη των λίγων.

Η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού εντάσσεται στην ολοένα και αναβαθμισμένη σημασία των λιμένων του βόρειου άξονα της χώρας μας που περιλαμβάνει εκτός του λιμανιού της Ηγουμενίτσας και τα λιμάνια της  Θεσσαλονίκης, της Αλεξανδρούπολής και  της Καβάλας μέσα από το σχέδιο «Εγνατία των λιμένων». Με την επιδίωξη το λιμάνι της Ηγουμενίτσας να γίνει η Δυτική Πύλη των Βαλκανίων για μεταφορά επιβατών, εμπορευμάτων, ενέργειας και να δοθεί ώθηση σε άλλους κλάδους της οικονομίας όπως ο τουρισμός, η εφοδιαστική αλυσίδα, το εμπόριο για τα κέρδη των αντίστοιχων μονοπωλιακών ομίλων. Το στόχο αυτό εξυπηρετούν και τα έργα που βρίσκονται ήδη σ΄ εξέλιξη στο λιμάνι και φυσικά για να τα βρει έτοιμα ο Ιταλικός όμιλος Grimaldi.

Είναι αποκαλυπτικές οι δηλώσεις του Εμάνουελ  Γκριμάλντι για την ανάδειξη  του λιμανιού της Ηγουμενίτσας ως κομβικής εμπορικής σημασίας. «Το λιμάνι της  Ηγουμενίτσας  έχει πολύ μεγάλες δυνατότητες. Δεν είναι μόνο λιμάνι της Ηπείρου. Είναι  λιμάνι μεγάλης σημασίας για τα Βαλκάνια.  Είναι το εμπορικό  λιμάνι που έχει στρατηγική σημασία   για τη  Βουλγαρία, τη Ρουμανία και υπό προϋποθέσεις ακόμη και για την Τουρκία» και εξήγησε: «Αφενός υπάρχει η Εγνατία Οδός που είναι σημαντική  οδική αρτηρία ενώ θα αναπτυχθεί ο νέος αυτοκινητόδρομος, ο Ε65 που θα συνδέει την Ηγουμενίτσα με την Αθήνα κατευθείαν και θα κερδίζεις πέντε ώρες.» 

Ο στόχος είναι καθαρός. Αύξηση της κερδοφορίας μέσα από την μείωση του χρόνου μεταφοράς των εμπορευμάτων των ευρωπαϊκών ομίλων στο πλαίσιο του διεθνούς ανταγωνισμού. Αυτό το στόχο εξυπηρετεί και η παράδοση των εθνικών οδών σε ιδιώτες. 

Επίσης οι εξελίξεις στα λιμάνια της χώρας έρχονται να “κουμπώσουν” και με τους επικινδύνους ιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς ΗΠΑ- ΝΑΤΟ-ΕΕ από την μια πλευρά και της Κινας-Ρωσίας από την άλλη που εξελίσσονται συνολικά στην ευρύτερη περιοχή και στους οποίους με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων η χώρα μας έχει “χωθεί” μέχρι το λαιμό. Το ίδιο ισχύει και για την αξιοποίηση των λιμανιών στα διάφορα ιμπεριαλιστικά σχέδια επεμβάσεων ΗΠΑ- ΝΑΤΟ- ΕΕ. Ας μη ξεχνάμε ότι το λιμάνι της Ηγουμενίτσας αξιοποιήθηκε κατά την διάρκεια του πολέμου κατά της Γιουγκοσλαβίας καθώς επίσης και  εν μέσω του πολέμου στην Ουκρανία για να μεταφερθεί μέσω της Εγνατίας Οδού αρμάδα ΝΑΤΟϊκων στρατιωτικών οχημάτων με τελικό προορισμό τη Βόρεια Μακεδονία, προκειμένου να συμμετείχε στη ΝΑΤΟική άσκηση «Swift Response 22» .

Λιμάνια και δρόμοι λοιπόν στην υπηρεσία της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων και των ιμπεριαλιστικών επεμβάσεων ΗΠΑ-ΝΑΤΟ-ΕΕ.

Μπροστά σ΄αυτή την κατάσταση οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να εμπιστευτούμε την δύναμη του οργανωμένου αγώνα. Με δυνατά σωματεία και διεκδικήσεις που θα έρχονται ενάντια στην κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων, στις κυβερνήσεις και το κράτος, στους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς (ΕΕ-ΝΑΤΟ) μπορούμε να αποτρέψουμε αρνητικές εξελίξεις, νάχουμε κατακτήσεις όπως τα κατάφεραν οι εργαζόμενοι στο λιμάνι του Πειραιά, οι οικοδόμοι, οι εργαζόμενοι στην e-food, στην Λάρκο και αλλού. Ήρθε η ώρα με τη σημαία του αύριο, με τη σημαία των σύγχρονων λαϊκών αναγκών:

ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΟΥΜΕ

  • Λιμάνι ειρήνης και φιλίας των λαών και όχι ορμητήριο των ιμπεριαλιστών.
  • Μόνιμη και σταθερή δουλειά με δικαιώματα, χωρίς εργολαβικές και ελαστικές σχέσεις εργασίας για τους εργαζόμενους στα καράβια και στις άλλες εργασίες του λιμανιού. Υπογραφή Συλλογικών συμβάσεων εργασίας σε όλους τους κλάδους με ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς και διεύρυνση δικαιωμάτων. Όχι στο αίσχος των ατομικών συμβάσεων. Όχι στις απολύσεις-διαθεσιμότητες. Ενίσχυση της οργανικής σύνθεσης σε καράβια και στις υπηρεσίες του λιμανιού.
  • Την εφαρμογή των απαραίτητων μέτρων υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους δουλειάς. Ουσιαστική λειτουργία επιτροπών υγιεινής και ασφάλειας με συμμετοχή εκπροσώπων των σωματείων. Λειτουργία σταθμού πρώτων βοηθειών στο χώρο του λιμανιού.
  • Ασφαλή και σύγχρονα πλοία και μεταφορές που να καλύπτουν τις ανάγκες του λαού τόσο της Ηγουμενίτσας όσο και της ηπειρωτικής χώρας αλλά και των νησιών με φθηνό εισιτήριο και σταθερή σύνδεση.
  • Την ανάκληση της θετικής γνωμοδότησης που υπάρχει από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για εγκατάσταση μονάδας Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, μια “ανάσα” από το Λαδοχώρι μια πυκνοκατοικημένη περιοχή που υπάρχουν λαϊκές κατοικίες, σχολεία κλπ.
  • Να μην θυσιαστούν στο βωμό της τουριστικής ανάπτυξης οι ελεύθεροι χώροι που υπάρχουν στο κέντρο της πόλης με την κατασκευή της τουριστικής μαρίνας.
  • Να παρθούν μέτρα στήριξης για τους μικρούς ψαράδες και άλλους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι και να παραμείνουν ως αλιευτικά καταφύγια αυτά που υπάρχουν στην Πλαταριά και στην Σαγιάδα
  • Την ανάπλαση με κρατική χρηματοδότηση των χώρων που δεν εξυπηρετούν λιμενική δραστηριότητα, σε παιδικές χαρές, σε χώρους αθλητικής δραστηριότητας (γήπεδα κλπ) και να αποδοθούν για ελεύθερη χρήση στο λαό.
  • Ελεύθερη πρόσβαση του λαού στη θάλασσα. Καμιά επιχειρηματική και εμπορική δράση στους ελεύθερους χώρους. Όλοι οι χώροι να αναπλαστούν με αποκλειστική κρατική χρηματοδότηση για τις λαϊκές ανάγκες και την αναβάθμιση του δικαιώματος των διακοπών και της αναψυχής για τα λαϊκά στρώματα.
  • Γενναία χρηματοδότηση από το κράτος του δημοτικού ναυταθλητικού ομίλου Ηγουμενίτσας ώστε να διασφαλιστεί ο δημόσιος χαρακτήρας του παραλιακού χώρου και να αναδειχθεί το παραλιακό μέτωπο σε χώρο δράσεων για το ναυταθλητισμό καθώς επίσης κρατική χρηματοδότηση και σε Αθλητικούς- Πολιτιστικούς Συλλόγους

Ένας αγώνας που θα δυναμώνει βάζοντας στο επίκεντρο τον άλλο δρόμο ανάπτυξης, την κατάργηση της καπιταλιστικής ιδιοκτησίας, για λιμάνια – κοινωνική ιδιοκτησία που θα εξυπηρετούν τις ανάγκες του λαού και όχι να λειτουργούν με σκοπό την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων. Για να γίνει ο εργαζόμενος, ιδιοκτήτης του πλούτου που παράγει.

ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ 17/10/2023