Ακολουθήστε μας στο VIBER για να λαμβάνετε σε πραγματικό χρόνο τις αναρτήσεις μας.

https://invite.viber.com/?g2=AQAhvsW7isOUdlCEkVCqv7YorRka1dt%2FMmmYsdlj%2BHNRIl0RiuqqmD4CiLD5s2SY

Όποτε θέλετε μπορείτε να αποχωρίσετε (αν και δεν το θέλουμε).

Πλακιωτάκης: Θα πουληθεί το πλειοψηφικό πακέτο του λιμανιού Ηγουμενίτσας (βίντεο – Φωτό)

Στην Ηγουμενίτσα βρέθηκε σήμερα το πρωί ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιώτικης Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, συνοδευόμενος από τον γενικό γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων Ευάγγελο Κυριαζόπουλο .

Αρχικά μίλησε με στελέχη της ΝΟΔΕ Θεσπρωτίας και στην συνέχεια είχε επαφές με θεσμικούς παράγοντες στην Θεσπρωτία. Η πρώτη του συνάντηση έγινε στη ΠΕ Θεσπρωτίας όπου τον υποδέχθηκε ο αντιπεριφερειάρχης Θωμάς Πιτούλης. Στην συνέχεια πήγε στον δήμο Ηγουμενίτσας όπου συνομίλησε με τον δήμαρχο Ηγουμενίτσας Ιωάννη Λώλο αλλά και με προέδρους συνδυασμών της δημοτικής αντιπολίτευσης, Ιώαννη Γόγολο και Θωμά Δημητρίου

Τέλος ο υπουργός επισκέφθηκε το λιμεναρχείο Ηγουμενίτσας και οι συναντήσεις του τελείωσαν στον ΟΛΗΓ όπου τον υποδέχθηκε η πρόεδρος του ΟΛΗΓ Ρεγγίνα Δηλαβέρη ενώ μια σύντομη παρουσίαση του ΟΛΗΓ και των σχεδιασμών έκανε ο διευθύνων σύμβουλος Αθανάσιος Πορφύρης.

Το βασικό θέμα στις συναντήσεις ήταν το λιμάνι και η χερσαία ζώνη. Στον υπουργό επισημάνθηκε από τον κ. Πιτούλη και τον κ. Λώλο η σπουδαιότητα του λιμανιού για την πόλη της Ηγουμενίτσας καθώς και η ανάγκη να δοθεί στον δήμο Ηγουμενίτσας η χερσαία ζώνη πριν την παραχώρηση.

Ο υπουργός είπε ότι μέσα στο 2020 θα αξιοποιηθούν τα λιμάνια του ανήκουν 100% στο ΤΑΙΠΕΔ και αυτό της Ηγουμενίτσας θα είναι από τα πρώτα.

Ο κ. Πλακιωτάκης είπε ότι: «Εδώ δεν μιλάμε για πώληση, άλλα για ενοίκιο, για 35-40 χρόνια σύμβαση παραχώρησης. Εμείς πρόσφατα με τροπολογία, πήγαμε την αρχική σύμβαση παραχώρησης από τα 40 στα 60.” Στην συνέχεια, στις δηλώσεις του, είπε ότι θα πουληθεί το πλειοψηφικό πακέτο στον επενδυτή.

Επίσης σημείωσε: «Υπάρχουν ξεκάθαροι όροι του παιγνιδιού. Ο χρονικός ορίζοντας αυξήθηκε και έχεις μια κυβέρνηση, η οποία είναι ανοικτή σε όλα τα μοντέλα, σε αντίθεση με τον ΣΥΡΙΖΑ, που νομοθέτησε, την υποπαραχώρηση. Δηλαδή, είπε στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας υποπαραχώρηση, δηλαδή όρους, όπως ανταποδοτικό τέλος, χωρίς να το προσδιορίζει. Εμείς λέμε, έως 5% και ο υποψήφιος επενδυτής, θα γνωρίζει τους όρους από την αρχή, 60 ημέρες πριν καταθέσει την δεσμευτική του προσφορά…Θέτουμε όρους διαφάνειας και σοβαρότητας».

Βέβαια το 5% ίσως να σημαίνει μικρότερο όφελος για το δημόσιο σε σχέση με την τωρινή κατάσταση. Να πούμε ακόμα ότι ο Θωμάς Δημητρίου επισήμανε στον υπουργό ότι το λιμάνι είναι κερδοφόρο οπότε γιατί να παραχωρηθεί. Και ο Γιάννης Γόγολος επισήμανε ότι υπάρχουν ικανά στελέχη που μπορούν να αυξήσουν επιπλέον την κερδοφορία του λιμανιού.

Δείτε στο βίντεο που ακολουθεί τις δηλώσεις του κ. Πλακιωτάκη:

Δείτε στο βίντεο που ακολουθεί αποσπάσματα από τις συναντήσεις:

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ

Υ Π Ο Μ Ν Η Μ Α
του κ. Γιάννη Γόγολου, επικεφαλής της Δημοτικής παράταξης ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
κ. Υπουργέ,
Σας καλωσορίζουμε και εμείς από την πλευρά μας στη Ηγουμενίτσα και σας ευχόμαστε καλή επιτυχία στο δύσκολο έργο σας. Υπάρχουν ορισμένα θέματα της αρμοδιότητας του Υπουργείου σας, τα οποία είναι ζωτικής σημασίας για το Δήμο και προσελκύουν το ενδιαφέρον της τοπικής κοινωνίας, γιατί σχετίζονται με την αναπτυξιακή προοπτική του τόπου και την ποιότητα ζωής των κατοίκων του. Πολύ συνοπτικά σας τα θέτουμε, αναμένοντας τις δικές σας ενέργειες και απαντήσεις:
1. Το πρώτο θέμα είναι η παραχώρηση της χερσαίας ζώνης του λιμανιού της Ηγουμενίτσας στο Δήμο. Είναι ένα ζήτημα που αποτελεί πάγιο και διαρκές αίτημα της κοινωνίας της πόλης μας και χρονίζει παρά τις υποσχέσεις που έδωσαν όσοι εκ των προκατόχων σας επισκέπτονταν την Ηγουμενίτσα τα τελευταία χρόνια. Θα επιθυμούσαμε να μάθουμε το σχεδιασμό και το χρονοδιάγραμμα που υπάρχει για την παραχώρηση και τις μελλοντικές ενέργειες του Υπουργείου, ώστε να φθάσει η υπόθεση σε αίσιο πέρας, το οποίο για εμάς θα είναι η παραχώρηση όλου του παραλιακού τμήματος της χερσαίας ζώνης (εκτός των κτηρίων του Ο.Λ.ΗΓ.) στο Δήμο. Και επειδή αυτό πρέπει να γίνει άμεσα, εκτιμούμε ότι ο Ο.Λ.ΗΓ., δεν χρειάζεται να προχωρήσει σε καμία ενέργεια αξιοποίησης της χερσαίας ζώνης (όπως αυτή της δημοπράτησης ενοικίασης καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος στην παραλία Δρεπάνου) και να δεσμεύσει κατ΄ αυτό τον τρόπο το Δήμο.
2. Το δεύτερο θέμα είναι η επικείμενη έναρξη των διαδικασιών για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού. Θα επιθυμούσαμε να γνωρίζουμε περισσότερα στοιχεία σχετικά με το χρονοδιάγραμμα, τους όρους του διαγωνισμού και τις δραστηριότητες που θα παραχωρηθούν σε ιδιώτες, ώστε να διαμορφώσουμε πλήρη εικόνα. Θα ήταν ευχής έργο να παρέμενε ο λιμένας στην αρμοδιότητα του ΟΛ.ΗΓ. ενός κρατικού φορέα, ο οποίος με την κατάλληλη διαχείριση θα μπορούσε να οδηγήσει το λιμάνι σε μια αναπτυξιακή τροχιά και ταυτόχρονα να αποτελεί πολύτιμο συνεργάτη του Δήμου, σε θέματα κοινού ενδιαφέροντος. Αν αυτό όμως δεν είναι δυνατό – λόγω υποχρεώσεων που έχει αναλάβει η χώρα – θέση μας είναι να παραχωρηθεί η διαχείριση μόνο όσων δραστηριοτήτων σχετίζονται απόλυτα με τη λειτουργία του λιμανιού και τίποτα άλλο πέραν αυτού. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει η χερσαία ζώνη να περιέλθει στη διαχείριση ιδιωτών και αυτός είναι ένας ακόμη λόγος για τον οποίο πρέπει να ολοκληρωθούν άμεσα οι διαδικασίες παραχώρησης στο Δήμο. Εκτιμούμε επίσης, ότι το δημόσιο πρέπει να διατηρήσει το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών, ώστε να έχει τον έλεγχο των στρατηγικής σημασίας αποφάσεων. Τέλος, στη σχετική σύμβαση που θα υπογραφεί θα πρέπει να προβλεφθούν οι σχέσεις του νέου συστήματος διοίκησης του λιμένα με το Δήμο, καθώς και τα ανταποδοτικά οφέλη που θα προκύψουν για την τοπική κοινωνία. Για όλους αυτούς τους λόγους ο Δήμος πρέπει να είναι ενήμερος για την εξέλιξη της διαδικασίας και να συμμετέχει – παρεμβαίνει όπου χρειάζεται.
3. Το τρίτο θέμα είναι η κατασκευή και λειτουργία της Μαρίνας Ηγουμενίτσας, η μελέτη της οποίας βρίσκεται στη φάση της διαβούλευσης. Και για αυτό το σημαντικό έργο θα επιθυμούσαμε μια ενημέρωση για το αν θα συμπεριληφθεί στο πακέτο της παραχώρησης του λιμανιού σε ιδιώτες ή αν θα προχωρήσει αυτόνομα. Αν όχι, θα θέλαμε να γνωρίζουμε με ποιο τρόπο με ποιο χρονοδιάγραμμα και από ποιες πηγές χρηματοδότησης θα κατασκευαστεί και θα λειτουργήσει το έργο.Η θέση μας είναι να κατασκευαστεί το έργο από δημόσιο φορέα με χρηματοδότηση από τα ευρωπαϊκά προγράμματα και τη διαχείριση της να την έχει ο Δήμος.
Επίσης κ. Υπουργέ ένα θέμα που απασχολεί έντονα την τοπική κοινωνία είναι η κατάργηση από το χάρτη τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της Ηγουμενίτσας της μοναδικής πρωτεύουσας νομού στην Ήπειρο χωρίς Πανεπιςτημιακό Τμήμα.
Επιθμούμε και τη δική σας παρέμβαση στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ώστε να επανεξεταστεί το θέμα. Με την ενέργεια αυτή η κυβέρνηση απομονώνει την περιοχή και η τοπική οικονομία θα δεχθεί ένα μεγάλο πλήγμα από την πολιτική αυτή απόφαση.
Ο κ. Υπουργός απάντησε ότι σε έξι μήνες από σήμερα θα δοθούν προς ενοικίαση διάρκειας σαράντα ετών τμήματα ΟΛΗγ σε ιδιώτη επενδυτή, διότι υπάρχει έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον. 
Εξέφρασα την αντίθεση μου και πρότεινα τη δημιουργία ενός νέου project για τα περιφερειακά λιμάνια που οι εγκαταστάσεις τους, όπως το λιμάνι Ηγουμενίτσας, έχουν αναπτυχθεί εντός του αστικού ιστού της πόλης, παραμένοντας βεβαίως ως κερδοφόροι οργανισμοί. 
Τέλος, για την χερσαία ζώνη δεσμεύτηκε ότι θα παραχωρηθεί στο Δήμο εάν και εφόσον γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες από όλους τους φορείς, ιδιαίτερα από την πλευρά του Δήμου και ευελπιστεί αυτό να γίνει σε σύντομο χρονικό διάστημα.