Ακολουθήστε μας στο VIBER για να λαμβάνετε σε πραγματικό χρόνο τις αναρτήσεις μας.

https://invite.viber.com/?g2=AQAhvsW7isOUdlCEkVCqv7YorRka1dt%2FMmmYsdlj%2BHNRIl0RiuqqmD4CiLD5s2SY

Όποτε θέλετε μπορείτε να αποχωρίσετε (αν και δεν το θέλουμε).

Επιτυχία ή ξεπούλημα η πώληση του λιμανιού Ηγουμενίτσας; Τι λένε Γιόγιακας, Κάτσης, Γόγολος

Ανακοινώθηκε χθες από το ΤΑΙΠΕΔ ότι το λιμάνι Ηγουμενίτσας θα περάσει στα χέρια της GRIMALDI με τίμημα 84 εκ. ευρώ, ένα μικρό ποσό αν αναλογιστεί κανείς όχι μόνο την κερδοφορία του λιμανιού αλλά και το τι περιλαμβάνει το πακέτο.

Αρνητική εντύπωση έχει προκαλέσει και το γεγονός ότι παρόλες τις δεσμεύσεις του κ. Πλακιωτάκη και του κ. Γιόγιακα δεν έχει δοθεί η χερσαία ζώνη στον δήμο Ηγουμενίτσας όπως είχαν υποσχεθεί, δηλαδή πριν την ολοκλήρωση του διαγωνισμού.

Την πώληση σχολίασαν οι δύο βουλευτές του νομού Θεσπρωτίας Βασίλης Γιόγιακας και Μάριος Κάτσης αλλά και ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης του δήμου Ηγουμενίτσας Γιάννης Γόγολος.

Β. Γιόγιακας: ξεπέρασε κάθε προσδοκία το τίμημα για τον ΟΛΗΓ, νέοι ορίζοντες για την ευημερία του τόπου μας

Ο βουλευτής Θεσπρωτίας Βασίλης Γιόγιακας έκανε την ακόλουθη δήλωση μετά την ανάδειξη της κοινοπραξίας υπό τον Όμιλο Grimaldi ως Προτιμητέου Επενδυτή για την απόκτηση πλειοψηφικής συμμετοχής 67% στο μετοχικό κεφάλαιο του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας:   

«Το τελικό τίμημα των 84.170.000 ευρώ για το 67% των μετοχών του Λιμένα ξεπέρασε κατά πολύ και τις πλέον αισιόδοξες προβλέψεις ενώ διέψευσε όσους, αυθαίρετα και ιδεοληπτικά, μιλούσαν για “ξεπούλημα”.

Τόσο το λιμάνι της Ηγουμενίτσας όσο και τα μικρότερα λιμάνια που ανήκουν στον Οργανισμό μπαίνουν σε μια νέα φάση ανάπτυξης, καθώς ο ανάδοχος δεσμεύεται να υλοποιήσει σημαντικές επενδύσεις σύμφωνα με το επενδυτικό πλάνο του ΟΛΗΓ που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων το δίκτυο μαρίνων Ηγουμενίτσα – Πλαταριά – Σύβοτα – Σαγιάδα, το επιχειρηματικό πάρκο, τις «πράσινες» υποδομές.

Μια πρωτοφανής, δυναμική ανάπτυξη που θα αναβαθμίσει το τουριστικό προϊόν της Ηγουμενίτσας, θα τονώσει την εμπορική κίνηση της πόλης, θα αυξήσει το τουριστικό ρεύμα στην ευρύτερη περιοχή, θα δημιουργήσει νέες επιχειρήσεις γύρω από τον θαλάσσιο τουρισμό, θα προσφέρει περισσότερες ευκαιρίες για δουλειά.

Μαζί με τους νέους ορίζοντες που ανοίγονται για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και τα άλλα λιμάνια της Θεσπρωτίας, ανοίγονται νέοι ορίζοντες για την ευημερία του τόπου μας! 

Αναμένουμε πλέον την ολοκλήρωση των τελευταίων εκκρεμοτήτων για να αποδοθούν στην τοπική κοινωνία, όπως έχει αποφασιστεί, εκείνα τα τμήματα της χερσαίας ζώνης του λιμανιού που εξυπηρετούν καθημερινές ανάγκες των συμπολιτών μας!».

Μ. Κάτσης: «Η ΝΔ ξεπουλά το λιμάνι και πανηγυρίζει για τα συμφέροντα του ιδιώτη – Κυβερνητικά ψέματα για τη χερσαία ζώνη που δήθεν θα παραχωρούνταν πριν την πώληση»

Με την απόφαση κατακύρωσης της πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου της ΟΛΗΓ Α.Ε την οποία ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ, ολοκληρώθηκε το καταστροφικό ξεπούλημα που σχεδίασε και εκτέλεσε η Νέα Δημοκρατία, σε βάρος της χώρας, της Θεσπρωτίας και του δημοσίου συμφέροντος. 

Πλέον το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, η μαρίνα των Συβότων και της Πλαταριάς, το αλιευτικό καταφύγιο Σαγιάδας, αλλά και άγνωστο ακόμα και σήμερα μεγάλο μέρος του παράκτιου μετώπου της Θεσπρωτίας, περνά στα χέρια του ιδιώτη για 84 εκ. ευρώ. Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος του ξεπουλήματος, αρκεί να συγκριθεί με τα έργα κατασκευής που μόνο για τη Γ1 φάση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας που υλοποιούνται αυτή τη στιγμή, κοστίζουν 70 εκατομμύρια ευρώ, ενώ τα συνολικά έργα των υποδομών που περνούν στον ιδιώτη, έχουν κοστίσει πολύ πάνω από 200εκ. ευρώ για τους Έλληνες πολίτες. 

Το Δημόσιο χάνει ένα από τα πλέον αναπτυσσόμενα λιμάνια της χώρας, με ενεργό αποθεματικό ύψους 12 εκατομμυρίων ευρώ, που όχι μόνο το έχει χρυσοπληρώσει, αλλά και που η προβλεπόμενη κερδοφορία του θα είναι πολλαπλάσια από το ποσό που θα λάβει για το ξεπούλημά του. Χάνει έτσι η χώρα μια κρίσιμη υποδομή απαραίτητη για τη χάραξη της εθνικής ναυτιλιακής πολιτικής στην Αδριατική και τη Μεσόγειο, σε μια χρονική συγκυρία που μια σειρά από ευρωπαϊκές χώρες κάνουν ακριβώς το αντίθετο: κρατικοποιούν εθνικές υποδομές για να χαράξουν πολιτική και να αντιμετωπίσουν την ενεργειακή και οικονομική κρίση, που έχει μάλιστα ευρύτατες γεωπολιτικές διαστάσεις.

Επιπλέον, τρία χρόνια τώρα τόσο το Υπουργείο Ναυτιλίας και η κυβέρνηση, όσο και τα τοπικά στελέχη της Νέας Δημοκρατίας, μας διαβεβαίωναν κάθε λίγο και λιγάκι ότι το σύνολο της χερσαίας ζώνης του λιμένα που δεν χρησιμοποιείται για λιμενικές δραστηριότητες θα αποδοθεί στους Δήμους Ηγουμενίτσας και Φιλιατών, και ότι αυτό θα γίνει σε κάθε περίπτωση πριν ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός. Ο διαγωνισμός ολοκληρώθηκε, και ακόμα δε γνωρίζουμε ούτε τι θα πάρουν οι Δήμοι, ούτε τον τρόπο με τον οποίο αυτό θα γίνει πράξη, ούτε φυσικά και το πότε. Μόνο ψέματα.

Οι πανηγυρισμοί στις ανακοινώσεις του Υπουργού Ναυτιλίας και του τοπικού βουλευτή της ΝΔ για να μας πείσουν ότι «το αντίτιμο ξεπέρασε κατά πολύ και τις πλέον αισιόδοξες προβλέψεις», και πως «ανοίγονται νέοι ορίζοντες για την ευημερία του τόπου μας», είναι εκτός τόπου και χρόνου. 

Πως αξιολογούν το αντίτιμο ως πολύ υψηλό, από τη στιγμή που η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ δεν αποτίμησαν ποτέ την αξία του και δεν ανέφεραν ποτέ πόσα χρήματα προσδοκούσαν από την πώληση για να γίνει ασφαλής σύγκριση; Ποια ευημερία θα φέρει στον τόπο μας η απώλεια του μεγαλύτερου αναπτυξιακού εργαλείου της Θεσπρωτίας, από τη στιγμή που από τα 84 εκατομμύρια, η περιοχή μας δε θα πάρει ούτε ένα ευρώ ως αντισταθμιστικό όφελος, αλλά το σύνολο του ποσού θα πάει στο ταμείο του ΤΑΙΠΕΔ; Τι να περιμένουν οι τοπικές κοινωνίες από μία κυβέρνηση που τους κοροϊδεύει προκλητικά 3 χρόνια για το θέμα της απόδοσης της χερσαίας ζώνης; Πως θα έρθει η «πρωτοφανής ανάπτυξη» χωρίς να προβλέπεται στο διαγωνισμό καμία ρητή δέσμευση για επενδύσεις από τον ιδιώτη; Πως εγγυάται επενδύσεις για τον ΟΛΗΓ, η ίδια κυβέρνηση που εκχώρησε το 16% των μετοχών του ΟΛΠ στην Cosco χωρίς η εταιρεία να έχει πραγματοποιήσει τις υποχρεωτικές επενδύσεις για τις οποίες είχε ενυπογράφως δεσμευτεί;  Και τέλος, πως ακριβώς θα επωφεληθούν οι επιχειρήσεις, οι επαγγελματίες, οι κάτοικοι και η οικονομία της περιοχής που επηρεάζονται άμεσα ή έμμεσα από την ύπαρξη και τη δραστηριότητα του ΟΛΗΓ, από τη στιγμή που πλέον θα συναλλάσσονται(;) με έναν ιδιώτη που θα αναζητά την αύξηση της κερδοφορίας της επιχείρησης του, με κάθε δυνατό τρόπο και μέσο; Σε ποιον άραγε θα λογοδοτεί ο ιδιώτης για αυθαιρεσίες και δραστηριότητες που θα ανακύψουν στο μέλλον;

Αντί λοιπόν τα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας να «σκύψουν το κεφάλι», μπροστά σε αυτά τα ανυπέρβλητα προβλήματα που δημιούργησε η καταστροφική τους απόφαση για το ξεπούλημα του λιμανιού και των φιλέτων της παράκτιας ζώνης του Νομού, βγαίνουν και πανηγυρίζουν, όχι φυσικά για την ευημερία της Θεσπρωτίας, αλλά για την ευημερία και τα συμφέροντα του ιδιώτη «επενδυτή».

Γιάννης Γόγολος: Μαύρη μέρα για την Ηγουμενίτσα. 

Μετά από την ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση του Λιμένος Ηγουμενίτσας,  για το οποίο ο ελληνικός λαός πλήρωσε άνω των 600,00 εκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή του λιμανιού και με ταμειακό απόθεμα 15 εκατομμυρίων ευρώ περίπου, ξεπουλήθηκε στο 1/6 της πραγματικής αξίας του, για τα επόμενα 60 χρόνια!

Η πώληση έγινε με τις ευλογίες του Δημάρχου Ηγουμενίτσας,  του βουλευτή Θεσπρωτίας( ο οποίος πανηγυρίζει για το κατόρθωμα  αυτό) και της κυβέρνησης Μητσοτάκη χωρίς να αποδοθεί η χερσαία ζώνη στο Δήμο. 

Καληνύχτα Κεμάλ, με αυτούς, αυτός ο κόσμος δεν θα αλλάξει ποτέ. 

Με εκτίμηση

Γόγολος Κων. Ιωάννης