Ακολουθήστε μας στο VIBER για να λαμβάνετε σε πραγματικό χρόνο τις αναρτήσεις μας.

https://invite.viber.com/?g2=AQAhvsW7isOUdlCEkVCqv7YorRka1dt%2FMmmYsdlj%2BHNRIl0RiuqqmD4CiLD5s2SY

Όποτε θέλετε μπορείτε να αποχωρίσετε (αν και δεν το θέλουμε).

Βιβλιοπροτάσεις από το periodikostep.gr (29-6)

Το δάσος της μνήμης

Συγγραφέας: ΣΑΜ ΛΟΪΝΤ

Εκδόσεις: Ψυχογιός

Ο Ελάιτζα δε θυμάται πια από πότε ζει στο Δάσος της Μνήμης. Είναι το μόνο σπίτι που ξέρει.
Η Ελίσα μόλις έφτασε εκεί. Και θα κάνει τα πάντα για να ξεφύγει.

Όταν ο Ελάιτζα πέφτει πάνω στη δεκατριάχρονη Ελίσα, στο δάσος όπου την κρύβει ο απαγωγέας της, αρνείται να ειδοποιήσει την αστυνομία. Ποτέ δεν είχε έναν φίλο. Δε θέλει να φύγει η Ελίσα. Βέβαια, ξέρει πώς μπορεί να τελειώσει όλο αυτό. Η Ελίσα δεν είναι το πρώτο κοριτσάκι που βρίσκει στο Δάσος της Μνήμης…

Καθώς ο απαγωγέας της γίνεται όλο και πιο απρόβλεπτος, η Ελίσα συνειδητοποιεί ότι αυτό το παράξενο, μοναχικό παιδί, ο Ελάιτζα, είναι η μόνη της ελπίδα να επιζήσει. Το παιχνίδι που παίζουν, σαν τη γάτα με το ποντίκι, ένα παιχνίδι εξαπάτησης και
προδοσίας, θα καθορίσει τις τύχες τους και το αν ένας από τους δύο θα καταφέρει να βγει από το Δάσος της Μνήμης…

ΕΝΑ ΣΥΝΤΑΡΑΚΤΙΚΟ ΘΡΙΛΕΡ, ΑΠΟ ΕΝΑ ΝΕΟ ΝΕΓΑΛΟ ΤΑΛΕΝΤΟ, ΠΟΥ ΘΑ ΣΑΣ ΚΡΑΤΗΣΕΙ ΜΕ ΚΟΜΜΕΝΗ ΤΗΝ ΑΝΑΣΑ ΩΣ ΤΟ ΤΕΛΟΣ

Ο ΣΑΜ ΛΟΪΝΤ μεγάλωσε στο Χάμσαϊρ, φτιάχνοντας ιστορίες και μυστικά κρησφύγετα στα γύρω δάση. Σήμερα ζει στο Σάρεϊ με τη γυναίκα του, τους τρεις γιους τους κι έναν σκύλο που του αρέσει να ουρλιάζει. ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣ είναι το πρώτο του θρίλερ.

Στις φλόγες

Συγγραφέας:  Ναόμι Κλάιν

Εκδόσεις: Κλειδάριθμος

Το καυτό θέμα της κλιματικής αλλαγής

Το Στις φλόγες αποδεικνύει γιατί η Ναόμι Κλάιν χαρακτηρίστηκε από το The New Yorker ως «η πλέον επιδραστική μορφή της αμερικανικής Αριστεράς» και γιατί ο κορυφαίος περιβαλλοντολόγος Μπιλ ΜακΚίμπεν την αποκαλεί «πνευματική νονά τού Πράσινου Νιου Ντηλ –το οποίο τυχαίνει να είναι η πιο σημαντική ιδέα στον κόσμο αυτή τη στιγμή».

Για τουλάχιστον μία δεκαετία, η καταξιωμένη δημοσιογράφος και πρωτοπόρος διανοούμενη Ναόμι Κλάιν έχει καταγράψει τη μεταβολή της κλιματικής κρίσης από μια μελλοντική απειλή σε μια κρίσιμη κατάσταση με επείγοντα χαρακτήρα. Ήταν μεταξύ των πρώτων που υποστήριξαν ό,τι τώρα αποκαλείται Πράσινο Νιου Ντηλ –ένα όραμα για τη μεταμόρφωση των οικονομιών μας ώστε να αντιμετωπίσουμε, ταυτόχρονα, την κλιματική κατάρρευση και την ανεξέλεγκτη ανισότητα. Τώρα που η στάθμη των ωκεανών αυξάνεται μαζί με την παγκόσμια ανησυχία, υποστηρίζει ότι μόνο αυτού του είδους η τολμηρή δράση από τη βάση έχει μια πιθανότητα να μας κινητοποιήσει να αγωνιστούμε για τη ζωή μας όσο ακόμα υπάρχει χρόνος.

Με ανταποκρίσεις από τον μεταμορφωμένο σε φάντασμα Μεγάλο Κοραλλιογενή Ύφαλο έως τους πνιγμένους στους καπνούς ουρανούς των βορειοδυτικών ακτών των ΗΠΑ, και από το σαρωμένο από τυφώνα Πουέρτο Ρίκο έως το Βατικανό, που συνειδητοποιεί την ανάγκη για ριζική αλλαγή, η Κλάιν καταλήγει ότι, για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε την υπαρξιακή κρίση της κλιματικής αλλαγής, χρειάζεται να μεταμορφώσουμε τα συστήματα που τη δημιούργησαν.

Η Ναόμι Κλάιν είναι βραβευμένη συγγραφέας, δημοσιογράφος και αρθρογράφος των New York Times. Έχει γράψει τα βιβλία Το δόγμα του σοκ, No Logo, Αυτό αλλάζει τα πάντα και Το όχι δεν είναι αρκετό, τα οποία έγιναν διεθνή μπεστ σέλερ. Βασική ανταποκρίτρια του The Intercept, σύμβουλος ερευνητικής δημοσιογραφίας στο Type Media Center και αρθρογράφος στα The Nation και The Guardian, η Κλάιν κατέχει την έδρα Gloria Steinem στις Δημοσιογραφικές, Πολιτιστικές και Φεμινιστικές Σπουδές του Πανεπιστημίου Ράτγκερς και είναι συνιδρύτρια της οργάνωσης κλιματικής δικαιοσύνης The Leap. Μπορείτε να επισκεφθείτε τη σελίδα της: www.naomiklein.org

Ελλάδα: Βιογραφία ενός σύγχρονου έθνους

ΣυγγραφέαςBeaton Roderick

Εκδόσεις Πατάκη

Το βιβλίο αυτό ανατέμνει το αξιοσημείωτο επίτευγμα της σύγχρονης Ελλάδας: στη διάρκεια των τελευταίων τριακοσίων ετών ένα σύγχρονο έθνος οικοδομήθηκε, στη βάση, κυριολεκτικά σχεδόν, των ερειπίων ενός εξαφανισμένου πολιτισμού. To Ελλάδα, Βιογραφία ενός σύγχρονου έθνους είναι η ιστορία του ελληνικού έθνους-κράτους, αλλά είναι κυρίως, και πιο ουσιαστικά, η ιστορία της συλλογικής ταυτότητας που συνοδεύει το έθνος-κράτος. Είναι η ιστορία των γεγονότων και της υψηλής πολιτικής, αλλά και η ιστορία της κουλτούρας και των τεχνών, των ανθρώπων και των ιδεών.

Ο Roderick Beaton γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Εδιμβούργο. Σπούδασε αγγλική φιλολογία στο Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ, από όπου έλαβε στη συνέχεια διδακτορικό δίπλωμα στη νεοελληνική φιλολογία. Από το 1981 έως τη συνταξιοδότησή του δίδαξε σύγχρονη ελληνική και βυζαντινή ιστορία, γλώσσα και λογοτεχνία στο King’s College του Πανεπιστημίου του Λονδίνου, όπου και κατείχε από το 1988 την έδρα Κοραή του Κέντρου Ελληνικών Σπουδών. Έχει γράψει εκτενώς για θέματα σύγχρονης και μεσαιωνικής ελληνικής λογοτεχνίας. Στην Ελλάδα κυκλοφορούν, μεταξύ άλλων, τα βιβλία του Η ιδέα του έθνους στην ελληνική λογο­τεχνία (Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης 2015), Εισαγωγή στη νεότερη ελληνική λογοτεχνία (Νεφέλη 1996), η βιογραφία του Γιώργου Σεφέρη Γιώργος Σεφέρης: περιμένοντας τον άγγελο (Ωκεανίδα 2003), η μελέτη Ο Καζαντζάκης μοντερνιστής και μεταμοντέρνος (Εκδ. Καστανιώτη 2009), O πόλεµος του Μπάιρον (Εκδόσεις Πατάκη 2015), Ελλάδα, Βιογραφία ενός σύγχρονου έθνους (Εκδόσεις Πατάκη 2020).

Αξόδευτη Ζωή  

Συγγραφέας:  Κατσούλη Τίνα

Εκδόσεις: Λιβάνης

Ο θάνατος, ναι, μα κι η ζωή η αξόδευτη… Ο Αριστοτέλης Κωνσταντινίδης έζησε σε μια άλλη εποχή, αν έζησε. Μικρός, ονειρευόταν την απόδραση: από την εκκωφαντική σιωπή της μητέρας του Μαρίνης, την αυστηρή ενορχήστρωση της ζωής του από τον πατέρα του Λυσίμαχο. Κρυμμένος κάτω από τους πάγκους της κουζίνας, ξόρκιζε τις σιωπές με τα χωρατά της Σουμέλας και οι απλωμένες μπουγάδες στο πίσω μέρος της αυλής γίνονταν, με σύμμαχο τη Φιλιώ, κατάρτι ψηλό σε πλοίο που θα τον έπαιρνε μακριά, πολύ μακριά. Μέχρι τότε ζωγράφιζε.Πίσω, στο φόντο, η Αθήνα πάσχιζε να αποδείξει τον ευρωπαϊκό της χαρακτήρα στην οδό Βουλεβάρτου και στα αρχοντικά της Πατησίων. Κι ύστερα ανομολόγητη χρεοκοπία, και πάλι διχασμός, γενοκτονίες, Μικρασιατική Καταστροφή, Κρητική Επανάσταση…   Ο Αριστοτέλης όμως απέδρασε. Κι όταν έφτασε στο Παρίσι της μπελ επόκ, όταν γνώρισε τη ζωή, την τέχνη, τον έρωτα, όταν συγκρούστηκε με τον πατέρα του και κατέληξε στη Μασσαλία, αυτός ο «Έλληνας Βαν Γκογκ» θα οδηγούνταν σε μία τραγική συνειδητοποίηση: Είχε φτάσει μακριά, αλλά έμοιαζε σαν να μην είχε φύγει ποτέ. Άλλες ζωές στάθηκαν πιο τυχερές.Έφτανε μια όψιμη ευτυχία στον επίλογο μιας αξόδευτης ζωής; «Έφτανε», θα ισχυριζόταν η Σουμέλα, που χρόνο κι απαντοχή δεν είχε γι’ άλλη θλίψη. «Έφτανε και περίσσευε». «Μου αρέσουν οι γέφυρες», είπε ο Αριστοτέλης. «Υπόσχονται πάντα κάτι, υπόσχονται να σε οδηγήσουν στην άλλη πλευρά. Δημιουργούν μια προσμονή, και την ίδια στιγμή νομίζεις πως, καθώς τις διασχίζεις, βρίσκεσαι έξω από τον κόσμο, σ’ έναν χώρο μετάβασης. Κι αν μείνεις για πάντα πάνω στη γέφυρα, σαν να είσαι άγαλμα που τη στολίζει, τότε θα βρίσκεσαι σε μία διαρκή αναμονή, προσδοκώντας πάντα να συναντήσεις αυτό που βρίσκεται στην άλλη πλευρά». «Ποιος θέλει όμως να μείνει για πάντα πάνω σε μια γέφυρα;» σχολίασε η Λιζέτ.«Ποιος δε λαχταρά να περάσει γρήγορα στην άλλη πλευρά και να συναντήσει αυτό που τον περιμένει; Τι αξία έχει η αναμονή, που λες, αν μπορείς να τρέξεις, να τρέξεις προς αυτό που βρίσκεται στο τέλος της γέφυρας; Και τι γίνεται με όλους αυτούς που καθημερινά διασχίζουν την ίδια γέφυρα για να πάνε στη δουλειά τους ή για να αγοράσουν φρούτα και λαχανικά από την αγορά που βρίσκεται από την άλλη πλευρά;» «Καμία προσμονή ή αγωνία δε θα είχαν όλοι αυτοί που λες. Γι’ αυτό η δουλειά τους θα τους φαινόταν βαρετή, και τα φρούτα που θα αγόραζαν θα τους φαίνονταν άνοστα. Φαντάσου όμως να διέσχιζαν τη γέφυρα κάθε φορά με αγωνία, με λαχτάρα. Θέλω να πω ότι η απόλαυση προϋποθέτει την προσμονή», απάντησε ο Αριστοτέλης.

Η Τίνα Κατσούλη γεννήθηκε το 1970 στο Ηράκλειο Κρήτης, όπου ζει μόνιμα με την οικογένειά της. Σπούδασε Αρχαιολογία και Ιστορία της Τέχνης στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Εργάζεται στον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης και αγαπά το διάβασμα, τα ταξίδια και τον κινηματογράφο. Από τις Εκδόσεις Λιβάνη κυκλοφορεί επίσης το βιβλίο της Στην Αχλή των Αιώνων.