Ακολουθήστε μας στο VIBER για να λαμβάνετε σε πραγματικό χρόνο τις αναρτήσεις μας.

https://invite.viber.com/?g2=AQAhvsW7isOUdlCEkVCqv7YorRka1dt%2FMmmYsdlj%2BHNRIl0RiuqqmD4CiLD5s2SY

Όποτε θέλετε μπορείτε να αποχωρίσετε (αν και δεν το θέλουμε).

Άρθρο: Με έντονη ανησυχία και με ποικίλους προβληματισμούς χτυπάει το πρώτο κουδούνι!

Του Κυριάκου Τσόδουλου, Δάσκαλου, Αιρετού Μέλους του ΠΥΣΠΕ Θεσπρωτίας 

Μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί καλούνται να διαχειριστούν μια εντελώς νέα και πρωτόγνωρη κατάσταση στις 14 Σεπτεμβρίου. Το μόνο εφόδιο που φαίνεται να παρέχει η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. είναι τα «διαφημιστικού» και «επιφανειακού» χαρακτήρα σχεδιαγράμματα των παρουσιάσεων κατά την πραγματοποίηση των δύο συνεντεύξεων τύπου. 

Διανύουμε χωρίς αμφιβολία μια εξαιρετικά κρίσιμη συγκυρία. Αποφεύγοντας τον κίνδυνο να ασκήσουμε άδικη κριτική προς την πολιτική ηγεσία, μη αναγνωρίζοντας  τις προσπάθειες που καταβάλλει για τη διαχείριση της νέας εκπαιδευτικής συνθήκης που έχει διαμορφωθεί, δεν μπορούμε να μη σταθούμε στο ότι η ηγεσία του Υπ. Παιδείας (όπως και του Υπ. Εσωτερικών) έχει εγκλωβιστεί σε μια επικοινωνιακή διαχείριση της κατάστασης, αγνοώντας το μείζον για την εκπαιδευτική κοινότητα, αίσθημα ασφαλείας, ελάχιστο χρονικό διάστημα πριν την έναρξη των μαθημάτων, αφού: 

• Είναι πρακτικά αδύνατο, όπως επισημαίνουν σε κάθε τόνο όλοι οι έγκριτοι επιστήμονες, να τηρηθούν αποστάσεις μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών, ιδιαίτερα στις πυκνοκατοικημένες αστικές περιοχές, με τους 25 μαθητές. Οι τόσο απαραίτητες κοινωνικές αποστάσεις μειώνονται δραματικά στο σχολείο, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς και τις ασφυκτικά μικρές σχολικές αίθουσες των περισσότερων περιοχών της Ελλάδας. 

• Αναπάντητο παραμένει το αίτημα της Δ.Ο.Ε. για διενέργεια προληπτικών τεστ-ελέγχων σε όλους τους εκπαιδευτικούς αλλά και στους μαθητές, με σκοπό την άμεση παρέμβαση στην περίπτωση που χρειαστεί να ελεγχθεί η μετάδοση του ιού.  

• Αναπάντητο επίσης παραμένει το ερώτημα σχετικά με το τι θα συμβεί σε μια τάξη αν απουσιάζει εκτάκτως ο βασικός εκπαιδευτικούς (νηπιαγωγός, δάσκαλος), αφού στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης δεν υπάρχει διαθέσιμο δυναμικό εκπαιδευτικών να συνδράμει αν προκύψει ανάγκη. Το αίτημά μας για μαζικές προσλήψεις αναπληρωτών με σκοπό την κάλυψη όλων των αναγκών των σχολικών μονάδων παραμένει ανικανοποίητο. 

• Το επίκαιρο ζήτημα των μασκών, των οποίων η χρήση είναι επιβεβλημένη σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, δίχως ακόμα να συνοδεύεται από την επιβεβλημένη θεσμική και νομική θωράκιση, αποτελεί ήδη ένα σημείο τριβής αφού ούτε η σωστή χρήση τους από την πρώτη ημέρα θεωρείται αυτονόητη αλλά ούτε και η ίδια η χρήση της όταν πολλοί γονείς απειλούν και εκβιάζουν με νομικού χαρακτήρα μέτρα το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας που θα αποπειραθεί, ακολουθώντας εύλογα τις εντολές του Υπουργείου, να φορέσει μάσκες στα παιδιά τους. 

• Αναμένουμε την εφαρμογή των εξαγγελιών του Υπ. Εσωτερικών για τη στελέχωση των σχολικών μονάδων με το σύνολο του απαραίτητου, εν μέσω των ιδιαιτέρως απαιτητικών ημερών που έπονται, υγειονομικού προσωπικού, κάτι που έως και σήμερα δεν έχει πραγματοποιηθεί. Η προηγούμενη εμπειρία Μαΐου και Ιουνίου κατέδειξε το κενό της υπόσχεσης. Λαμβάνοντας υπόψη ότι τότε κινούμαστε σε τροχιά λήξης, ενώ τώρα διανύουμε μια εξαιρετικά δύσκολη συνθήκη, αυτή της ομαλής και ασφαλούς έναρξης του σχολικού έτους.

• Οι αναφορές από την Υπ. Παιδείας τόσο στη λειτουργία του Ολοήμερου Σχολείου όσο και στον τμηματικό προαυλισμό των μαθητών έρχεται σε σύγκρουση τόσο με την πραγματικότητα των σχολικών εγκαταστάσεων (απουσία χώρων εστίασης, δραστηριοτήτων κλπ. για το πρόγραμμα του Ολοήμερου) αλλά και με την πρακτική εφαρμογή των ανωτέρω αφού, ο αριθμός των μαθητών, ειδικά στα μεγάλα σχολεία, δεν πρόκειται να είναι ο κατάλληλος (συναρτήσει του χώρου) στο προαύλιο την ώρα των διαλειμμάτων. Επίσης, ο συντονισμός μεταξύ των τάξεων και των σχολείων (απαραίτητος για την κατανομή των ωρών των εκπαιδευτικών) φαντάζει ανέφικτος και μη ρεαλιστικός.

Μαθητές και γονείς θα πρέπει να αναθεωρήσουν και να επανεκτιμήσουν τις υψηλές προσδοκίες που τους έχουν καλλιεργηθεί σχετικά με μια ομαλή και ασφαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων με την έναρξη του σχολικού έτους στις 14 Σεπτέμβρίου. Αντιθέτως, εκπαιδευτικοί και γονείς οφείλουμε να απαιτήσουμε αυτά που η Δ.Ο.Ε. πρόταξε στην κινητοποίηση της στο Υ.ΠΑΙ.Θ. στις 3/9.