Ορίζοντες Ηπείρου: πληρώνουμε τον πολιτικό εγωισμό Καχριμάνη και κάποιων δημάρχων

Τις τραγικές συνέπειες που καλείται να πληρώσει ο λαός της Ηπείρου εξαιτίας του πολιτικού εγωισμού του περιφερειάρχη και ορισμένων δημάρχων μετά την απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου στη νομική κόντρα με την εταιρία που διαχειρίζεται τη μονάδα ΑΣΑ καθώς και όλες τις θεσμικές κινήσεις που έχουν κάνει οι «Ορίζοντες Ηπείρου» στο θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων, ανέλυσε σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε σήμερα ο επικεφαλής της παράταξης, Σπύρος Ριζόπουλος.

Τεκμηριώνοντας για μια ακόμα φορά ότι οι «Ορίζοντες Ηπείρου» εμφανίστηκαν στην πολιτική ζωή του τόπου για να τιμήσουν τη σωστή και διάφανη διακυβέρνηση και τον σεβασμό στους θεσμούς, ο κ. Ριζόπουλος στάθηκε αρχικά στις κινήσεις που ο ίδιος έκανε στην κατεύθυνση επίλυσης του προβλήματος της ορθής διαχείρισης των απορριμμάτων.

ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΗ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

«Είμαστε η μόνη παράταξη που προεκλογικά ανοίξαμε το θέμα των σκουπιδιών με την κοινωνική διαβούλευση που κάναμε στο Ελληνικό, όπου θέσαμε τρία σημαντικά ζητήματα. Πρώτον, γιατί το δεύτερο κύτταρο έπρεπε να γίνει στον ΧΥΤΗ Ελληνικό. Δεύτερον, γιατί το εργοστάσιο έγινε πριν τους ΣΜΑ και τρίτον, την επικινδυνότητα της μεταφοράς των απορριμμάτων με βυτία που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις», σημείωσε ο κ. Ριζόπουλος.

Επιβεβαιώνοντας το συνεχές ενδιαφέρον των «Οριζόντων Ηπείρου» για τη διαχείριση των απορριμμάτων, αλλά και τον θεσμικό τρόπο με τον οποίο λειτουργούν από την πρώτη μέρα, ο επικεφαλής της παράταξης θύμισε και την συνάντηση που είχε το Νοέμβριο του 2020 με τον πρόεδρο του ΦΟΔΣΑ, η οποία ήταν η πρώτη μεταξύ του κ. Καλαντζή και οποιασδήποτε περιφερειακής παράταξης.

ΣΤΗΝ ΑΠΟ 18/11/2020 ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΦΟΔΣΑ 

Υπενθύμισε τα κύρια σημεία της τότε συνάντησης :

«• το πλαίσιο της σύμβασης που έχει η Περιφέρεια ως διαχειριστής με το εργοστάσιο και στο εάν και κατά πόσο αυτή, εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον,
• το στάδιο των έργων των σταθμών μεταφόρτωσης,
• το πλαίσιο του νόμου Φάμελλου και Θεοδωρικάκου για τα σκουπίδια που κατ’ επέκταση προσδιορίζουν το κατά πόσο η «ανταρσία» συγκεκριμένων δημάρχων για το θέμα της τιμολόγησης έχει βάση.
Στη συνέχεια, ο κ. Ριζόπουλος ανέφερε ότι:
• «Η προσπάθεια καταστρατήγησης του υπάρχοντος φορέα είναι κατ’ αρχήν παράνομη, διότι αντίκειται στα νομικά πλαίσια και του Φάμελλου αλλά και του Θεοδωρικάκου».
• Επεσήμανε ότι πολιτικά είναι εντελώς άτοπη μια τέτοια σκέψη των «ανταρτών» τη στιγμή που όλη η Ευρώπη βαδίζει σε ευρεία Περιφερειακότητα.«Είναι εγκληματικό στην Ήπειρο να γυρίσουμε σε επί μέρους δημιουργία οργανισμών στα πλαίσια νομών ή άλλων υποδιαιρέσεων που ουσιαστικά επαναφέρουν την αυτοδιοίκηση στην εποχή του κατακερματισμού και του πολιτικού σκοταδισμού», είπε χαρακτηριστικά.
• Ασκώντας κριτική στην περιφέρεια είπε: «πιστεύουμε ότι έχει καθυστερήσει υπερβολικά η περιφέρεια στην ολοκλήρωση ενός σημαντικού έργου, δηλαδή των σταθμών μεταφόρτωσης, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες ώστε να αποκατασταθεί επιτέλους το έλλειμμα της ανακύκλωσης στην περιοχή μας».
• Τόνισε ότι το πλαίσιο της προγραμματικής σύμβασης με το εργοστάσιο πρέπει να επανεξεταστεί. Ως περιφέρεια οι «Ορίζοντες Ηπείρου» θα ζητήσουν τη μετάβαση της προγραμματικής σύμβασης από το ΦΟΔΣΑ καθότι όπως πολλά στραβά στην Ήπειρο, έτσι και εδώ, προηγήθηκε κακώς η σύμβαση, ενώ δεν είχε
ακόμη δημιουργηθεί ο ΦΟΔΣΑ».
• Παράλληλα, παρότρυνε τον κ. Καλαντζή να έχει άμεσα επαφή με τον πρόεδρο της ΠΕΔ, στη λογική ότι μπορεί να μην είναι των άμεσων αρμοδιοτήτων του το θέμα των απορριμμάτων, όμως είναι απαραίτητο να εκφράζεται η αλληλεγγύη μεταξύ των τοπικών θεσμικών Οργάνων και όλες οι πολιτικές να διακατέχονται από πνεύμα συνεργασίας στα Περιφερειακά Όργανα του Πρώτου Βαθμού της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
• Τέλος, εισηγήθηκε στον Κ. Καλαντζή να επικοινωνήσει άμεσα με τη διοίκηση της ΔΕΠΑ προκειμένου για να διερευνηθεί η εκκίνηση στρατηγικής συνεργασίας για την εγκατάσταση μονάδων CNG, προκειμένου να αρχίσουν να εφοδιάζονται τα απορριμματοφόρα με φυσικό αέριο. Αυτή η κίνηση αυτόματα θα απαιτήσει άμεση μετατροπή των κινητήρων των απορριμματοφόρων σε φυσικού αερίου, ενώ θα λειτουργεί επ’ ωφελεία των Δήμων, μιας και θα μειωθούν τα κόστη μεταφοράς».

«Δεν χρειάζεται να πω περισσότερα για να διαπιστώσετε για μια φορά ακόμα ότι εμείς δεν είμαστε  παράταξη διαμαρτυρίας, αλλά παράταξη εξουσίας. Η μόνη που αμφισβητεί ευθέως τη σημερινή περιφερειακή αρχή και ενδιαφέρεται πραγματικά να αναλάβει για τύχες του τόπου. Από την πρώτη στιγμή λειτουργούμε θεσμικά με έναν συγκεκριμένο αξιακό κώδικα για το πώς παράγεται η πολιτική κι αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε. Η πολιτική από εμάς παράγεται στη λογική της τεκμηρίωσης», τόνισε.

ΑΠΟΦΑΣΗ ΔΙΑΙΤΗΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ

Ως προς την απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου, ο κ. Ριζόπουλος επέρριψε ξεκάθαρες ευθύνες τόσο στη νομική όσο και στην πολιτική προσέγγιση του ζητήματος από την Περιφέρεια Ηπείρου.

«Συνήθως όταν θέλουμε να αγοράσουμε ένα σπίτι υπογράφουμε μια ρήτρα σύμφωνα με την οποία κάθε μέρα που καθυστερεί η ολοκλήρωσή του επιβαρύνεται ο εργολάβος με ένα ποσό. Στην περίπτωσή μας, η σύμβαση που υπέγραψε η Περιφέρεια με τον ανάδοχο προέβλεπε ρήτρα καθυστέρησης παράδοσης ύψους 690.000 ευρώ. Εφόσον το εργοστάσιο καθυστέρησε να παραδοθεί θεώρησε νομικά σωστό η νομική σύμβουλος της Περιφέρειας, κα Τατάγια, να διεκδικήσει τα χρήματα αυτά από την ΤΕΡΝΑ. Έτσι κι εκείνη έκανε εκείνο που θεώρησε αυτονόητο, ως αποτέλεσμα η εταιρεία αποφάσισε να εφαρμόσει τη σύμβαση κατά γράμμα και αφού καθυστέρησαν οι ΣΜΑ και οι ποσότητες των σκουπιδιών δεν είναι αυτές που προβλέπονται καλείται τώρα η Περιφέρεια να πληρώσει τις ρήτρες. Με άλλα λόγια ο περιφερειάρχης πήγε για μαλλί και βγήκε κουρεμένος», επισήμανε ο κ. Ριζόπουλος.

Μάλιστα, αποκάλυψε ότι το πρόβλημα με τα πρόστιμα που καλείται να πληρώσει η Περιφέρεια Ηπείρου δεν σταματά στα ποσά που επιδίκασε το διαιτητικό δικαστήριο καθώς όσο συνεχίζεται η κατάσταση αυτή θα προστίθενται άλλα 1,5 εκ. ευρώ το χρόνο.

«Η λάθος νομική στρατηγική αλλά κυρίως η ξεροκεφαλιά του Περιφερειάρχη με τους έξι δημάρχους – νάνους του, επιβαρύνουν τους ηπειρώτες με υπέρογκα ποσά. Αλήθεια, αυτοί θα τα πληρώσουν από την τσέπη τους; Γιατί όταν η Περιφέρεια στην ανακοίνωσή της λέει ότι δεν θα τα πληρώσουν οι ηπειρώτες, ποιος θα τα πληρώσει;», αναρωτήθηκε ο κ. Ριζόπουλος.

Η κριτική όμως δεν σταμάτησε εκεί. Διαβάζοντας το τι προβλέπει ο νόμος που έχει υπογραφεί μεταξύ Περιφέρειας και της ιδιωτικής εταιρίας που λειτουργεί το εργοστάσιο, γνωστοποίησε κάτι που η πρώτη απέκρυψε στην ανακοίνωσή της. Ότι η απόφαση του δικαστηρίου είναι άμεσα εκτελεστέα και δεν υπόκειται σε ένδικα μέσα.

«Άραγε για ποια ένδικα μέσα μας μιλάει ο Περιφερειάρχης; Ένα ακόμα ωμό ψέμα. Έχω δώσει εντολή στο νομικό μας σύμβουλο να ζητήσει πλήρη απολογισμό των κινήσεων που γίνονται στον κωδικό που αφορά τις οικονομικές συναλλαγές της Περιφέρειας με το εργοστάσιο για να έχουμε σαφή εικόνα. Δυστυχώς η περιπέτεια όμως δεν τελειώνει εδώ. Με καφενειακούς όρους θεωρείται ότι πέρασε στο ντούκου η απευθείας ανάθεση της μεταφοράς του υπολείμματος στο Αστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων. Η απόφαση όμως του Ελεγκτικού Συνεδρίου εκκρεμεί. Η Αποκεντρωμένη θα επιληφθεί, αν χρειαστεί, μετά», τόνισε ο κ. Ριζόπουλος.

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΠΟ 25-02-2022

Κλείνοντας, έκανε γνωστό ότι με επιστολή του στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση από τις 25 Φεβρουαρίου του 2022 ζητούσε να ελεγχθεί η νομιμότητα της εκπροσώπησης της Περιφέρειας Ηπείρου από την κα Τατάγια λόγω των αποτυχιών της τόσο στο θέμα του δημοσιογράφου κ. Καλτσή, όσο και στη διαμάχη με τον ΦΟΔΣΑ. Συμπλήρωσε μάλιστα ότι στην απάντηση που έλαβε μόλις χθες, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση τον διαβεβαιώνει ότι η υπόθεση διερευνάται.