Κοινή απόφαση ΕΛΜΕ Θεσπρωτίας και συλλόγων γονέων & κηδεμόνων

  ΚΟΙΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ
                    ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ  ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ
Το χρονικό διάστημα 18,19 και 20/5/2020 η ΕΛΜΕ Θεσπρωτίας κάλεσε σε ενημερωτικές συναντήσεις και συζητήσεις του ΔΣ της ΕΛΜΕ Θεσπρωτίας με τους 
Συλλόγους Γονέων & Κηδεμόνων των σχολικών μονάδων του Νομού Θεσπρωτίας.
Μετά από διεξοδική συζήτηση  με όσους συλλόγους ανταποκρίθηκαν στο αίτημά μας , που επικεντρώθηκε στην υπουργική απόφαση για ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων
και στο πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία αλλά επεκτάθηκε και σε ευρύτερα εκπαιδευτικά θέματα
το ΔΣ της ΕΛΜΕ και οι Σύλλογοι που συνυπογράφουν το παρόν δελτίο τύπου , κατέληξαν στις παρακάτω θέσεις, σκέψεις και προτάσεις διεκδίκησης:
Α) Για το θέμα της ζωντανής αναμετάδοσης μαθημάτων:
Η υπουργική απόφαση για μαθήματα που θα παρέχονται μέσω live streaming 
εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους σε πολλά επίπεδα και δεν πρέπει να 
εφαρμοστεί. Πιο συγκεκριμένα:
1. Το σχέδιο του Υπουργείου δεν έχει καμία σχέση με την τηλεκπαίδευση, 
σύγχρονη ή ασύγχρονη. Πρόκειται για μια επικίνδυνη πρωτοτυπία που δεν 
λύνει αλλά μάλλον δημιουργεί προβλήματα.
2. Το Υπουργείο παραδέχεται ότι μετά από κάθε μάθημα θα παράγονται 
«μεταδεδομένα» (παρ.2), δηλαδή στοιχεία για τον χρόνο και τη διάρκεια 
του μαθήματος, τον αριθμό μαθητών, θα αποθηκεύονται και θα 
χρησιμοποιούνται για σκοπούς ερευνητικούς ή στατιστικούς.
3. Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αποκλειστεί η καταγραφή του 
μαθήματος από απομακρυσμένο χρήστη και η αναπαραγωγή του αργότερα για 
κακόβουλους σκοπούς και να διασφαλιστεί ότι ο απομακρυσμένος χρήστης 
θα είναι πράγματι μαθητής ή μαθήτρια που δικαιολογημένα απουσιάζει από 
το σχολείο ή θα είναι (και) κάποιος άλλος από το οικείο- οικογενειακό 
ή φιλικό- περιβάλλον του απομακρυσμένου χρήστη.
4. Ακόμα και η αναφορά για on line μετάδοση του μαθήματος μόνο κατά 
την παράδοση και όχι κατά την εξέταση προφανώς μας γυρίζει δεκαετίες 
πίσω. Θα πρέπει να γνωρίζουν οι «ειδήμονες» που αποφασίζουν για την 
Παιδεία, ότι και στην παράδοση γίνονται ερωτήσεις, οι μαθητές 
συμμετέχουν, εκφράζουν γνώμη, διαφωνούν. Είναι αυτό που λέμε στη 
σύγχρονη παιδαγωγική Εμπλουτισμένη Εισήγηση. Το μάθημα είναι ζωντανή 
διαδικασία δεν φυλακίζεται σε κάμερες στις οποίες ακούγεται μόνο ο 
εκπαιδευτικός!
5. Κατά την ώρα της παράδοσης ο εκπαιδευτικός καλείται να «λύσει» 
πολλά και διαφορετικά κάθε φορά παιδαγωγικά ή άλλα προβλήματα. Αυτά 
δεν μπορούν να αποτελέσουν μέρος ενός κακοστημένου “εκπαιδευτικού 
ριάλιτι”.
6. Η, με οποιοδήποτε τρόπο, αναμετάδοση του μαθήματος και άρα η 
εγκατάσταση κάμερας στην αίθουσα (έστω και αν πρόκειται για την κάμερα 
του κινητού τηλεφώνου του εκπαιδευτικού που θα δείχνει μόνο τον 
πίνακα) θα πλήξει ανεπανόρθωτα την διδασκαλία και θα μεταβάλει τη 
συμπεριφορά όλων των συμμετεχόντων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η 
αίθουσα δεν μπορεί να μεταβληθεί σε ένα τηλεοπτικό στούντιο με στημένο 
σκηνικό, συμπεριφορές και ρόλους. Σκεφτείτε πως μια τέτοια εξέλιξη, 
μπορεί να επιδράσει στην προσωπικότητα μαθητών και μαθητριών που έχουν 
μαθησιακές δυσκολίες ή συστολή.
7. Είναι πασιφανές ότι η Υπουργική Απόφαση δημοσιεύτηκε χωρίς σοβαρή 
και επιστημονικά τεκμηριωμένη έκθεση αντικτύπου, χωρίς να παίρνει 
υπόψη της τη γνώμη των άμεσα εμπλεκομένων (εκπαιδευτικοί, γονείς και 
μαθητές).
Τονίζουμε ότι η εκπαιδευτική διαδικασία δεν είναι απλή υπόθεση, είναι 
μια σύνθετη διαδικασία, εμπεριέχει όλο το συναισθηματικό κόσμο των 
νέων παιδιών, ο οποίος δεν είναι ούτε για live streaming, ούτε για 
παρακολούθηση!
Στις παρούσες συνθήκες και μόνο, όπου κάποιοι μαθητές δικαιολογημένα 
απουσιάζουν από την αίθουσα, μπορεί να αξιοποιηθεί η σύγχρονη ή 
ασύγχρονη τηλεκπαίδευση με κάθε πρόσφορο μέσο: πλατφόρμες 
τηλεκπαίδευσης, ομάδες σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ηλεκτρονικές 
τάξεις, ηλεκτρονική αλληλογραφία σε χρόνο διαφορετικό από αυτό του 
μαθήματος στη φυσική αίθουσα. Όμως για να γίνει κάτι τέτοιο 
αποτελεσματικά και με ισότιμο χαρακτήρα για όλα το παιδιά πρέπει το 
κράτος να αναλάβει τις ευθύνες του και να παρέχει σε κάθε μαθητή τον 
κατάλληλο εξοπλισμό (laptop ή εναλλακτικά tablet με οθόνη τουλάχιστον 
9 ιντσών) και ατελή χρήση δεδομένων διαδικτύου. Επίσης απαραίτητη 
κρίνεται και η καθολική επιμόρφωση εκπαιδευτικών και μαθητών σε αυτές 
τις νέες τεχνολογίες χωρίς όρους και αποκλεισμούς.
Β) Για το θέμα του πολυνομοσχεδίου:
Για το πολυνομοσχέδιο που η κυβέρνηση έφερε προς διαβούλευση εν μέσω 
περιοριστικών μέτρων και σχεδιάζει να καταθέσει σύντομα στη Βουλή 
θέλουμε να επισημάνουμε κάποιες πολύ σοβαρές επιπτώσεις στην δημόσια 
εκπαίδευση.
1. Με τις διατάξεις για την αύξηση του αριθμού των μαθητών σε 26 στα Δημοτικά.
2. Με την εισαγωγή των αγγλικών στο νηπιαγωγείο, τα “εργαστήρια δεξιοτήτων”.
3. Ενισχύεται με την Τράπεζα Θεμάτων ο εξετασιοκεντρικός χαρακτήρας 
του σχολείου.
4. Δίνεται συντριπτικό χτύπημα στην επαγγελματική εκπαίδευση 
εισάγοντας το ηλικιακό όριο εγγραφής στα 17 χρόνια.
5. Εισάγει νέες τιμωρητικές διατάξεις για τους αναπληρωτές, που για 
διάφορους λόγους δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία.
6. Επαναφέρει ζητήματα αναγραφής της διαγωγής των μαθητών.
Γι’  αυτό καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να τις αποσύρει. Στον αντίποδα ζητούμε:
•       Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα από το Δημοτικό μέχρι το Λύκειο.
•       Ενίσχυση της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων.
•       Διορισμούς εκπαιδευτικών ώστε να μην παρουσιαστεί ξανά το φαινόμενο 
          να προσλαμβάνονται αναπληρωτές μέχρι και τον Φεβρουάριο.
•       Γενναίες χρηματοδοτήσεις όλων των σχολικών επιτροπών.
•       Προσεισμικό έλεγχο όλων των σχολικών μονάδων του Δήμου μας.
•       Στατική και ενεργειακή αναβάθμιση των σχολικών μονάδων που το έχουν ανάγκη.
Γ) Για το θέμα της επαναλειτουργίας των σχολείων:
Το κράτος πρέπει να εξασφαλίσει όλα τα απαραίτητα μέσα και όλο το 
αναγκαίο προσωπικό ώστε να διασφαλιστεί η υγεία μαθητών, εκπαιδευτικών 
και άλλων εργαζομένων του σχολικού περιβάλλοντος. Πρέπει να εγκριθούν 
έκτακτες επιχορηγήσεις προς όλες τις σχολικές επιτροπές ώστε να 
εξασφαλιστούν αντισηπτικά, καθαριστικά, μάσκες, γάντια, θερμόμετρα 
υπερύθρων όχι μόνο για την παρούσα περίοδο αλλά και για την περίοδο 
των πανελλαδικών και φυσικά για το φθινόπωρο υπό τον φόβο της 
“επιστροφής” του covid-19.
Ειδικά στο θέμα των εργαζομένων καθαριότητας των σχολείων, με αφορμή 
την πανδημία, έχουν ανακύψει οι σοβαρές ελλείψεις. Η σωστή υγιεινή 
μιας σχολικής μονάδας δεν μπορεί να γίνει με το υπάρχον ελάχιστο 
προσωπικό, ούτε με κακοπληρωμένο προσωπικό συμβάσεων έργου. Η μεταφορά 
μόνιμου προσωπικού από δομές που δεν λειτουργούν (π.χ. Δημοτικά Σχολεία 
ή Παιδικοί Σταθμοί) είναι μέτρο προσωρινό μιας που τα Δημοτικά υπάρχει 
μεγάλη πιθανότητα να ανοίξουν σε λίγες μέρες. Μπαίνει λοιπόν 
επιτακτικά η ανάγκη μονιμοποίησης όλου του προσωπικού καθαριότητας των 
δημοσίων σχολείων.
ΤΟ ΔΣ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ                        ΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ :

                                                                                          1ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ

                                                                                          3ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΑΣ  

                                                                                                 ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΦΙΛΙΑΤΩΝ

                                                                                            1ου ΓΕΛ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ

                                                                                                   ΓΕΛ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ                                                                                                                                

                                                                                                   ΓΕΛ ΦΙΛΙΑΤΩΝ

Για να μην χάνετε τις σημαντικότερες ειδήσεις, καθημερινά θα σας στέλνουμε στο email σας τις αναρτήσεις της ημέρας. Σας ευχαριστούμε που μας εμπιστεύεστε για την ενημέρωση σας!
Holler Box
Αρέσει σε %d bloggers: