Η ομιλία του Γιόγιακα στο νομοσχέδιο για τις θαλάσσιες ενδομεταφορές

Οφέλη για τη δημόσια διοίκηση, την απονομή δικαιοσύνης, την ανάπτυξη και την επιχειρηματικότητα θα έχει η κωδικοποίηση της νομοθεσίας, τόνισε ο Βασίλης Γιόγιακας κατά την ομιλία του στη συζήτηση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας με το οποίο κυρώνεται ο Κώδικας για τις θαλάσσιες ενδομεταφορές και τα δικαιώματα των επιβατών. 

Ο βουλευτής Θεσπρωτίας εστίασε στο μεγάλο έργο της κωδικοποίησης της νομοθεσίας που βρίσκεται σε εξέλιξη σε 15 υπουργεία και αναμένεται να διαρκέσει με τις σημερινές εκτιμήσεις περίπου 20 χρόνια και συντονίζεται από την Ειδική Επιτροπή Κωδικοποίησης που έχει συσταθεί από την Κυβέρνηση. Σημείωσε ότι με την κωδικοποίηση επιχειρείται να αντιμετωπιστεί η πολυνομία η οποία αυξάνει τη γραφειοκρατία αποτρέπει τις επενδύσεις, δυσχεραίνει τη λειτουργία της δημόσιας διοίκησης και ευθύνεται για τον φόρτο των δικαστηρίων και την καθυστέρηση της απονομής δικαιοσύνης. «Η μείωση των διοικητικών βαρών κατά 25% μεταφράζεται σε περίπου 2,5 ποσοστιαίες μονάδες αύξηση του ελληνικού ΑΕΠ, σύμφωνα με μια παλιότερη έρευνα της Ε.Ε. για την ανταγωνιστικότητα», υπογράμμισε ο κ. Γιόγιακας. Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας:

Κύριοι Υπουργοί,

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Το σημερινό νομοσχέδιο έχει ξεχωριστή σημασία, γιατί δίνεται η ευκαιρία να αναδειχθεί μια δουλειά που σπάνια βλέπει το φως της δημοσιότητας:

Αυτή της κωδικοποίησης της νομοθεσίας.

Μιας προσπάθειας που απαιτεί πολύ χρόνο, πολλή γνώση και προσοχή και πολλή δουλειά, και που επιχειρεί να βάλει τάξη, έστω και εκ των υστέρων, στο χάος της πολυνομίας.

Δηλαδή της υπερπληθώρας και του κατακερματισμού των νομικών ρυθμίσεων, όπως είναι οι νόμοι, τα Προεδρικά Διατάγματα, οι Υπουργικές Αποφάσεις.

Και όλοι μας γνωρίζουμε, πώς η πολυνομία πληγώνει την οικονομία, τους θεσμούς, το κράτος δικαίου και τελικά την ίδια την ποιότητα της δημοκρατίας μας.

Πόσο αυξάνει τη γραφειοκρατία και πως αυτή η αύξηση δυσχεραίνει τις επενδύσεις, επιβαρύνει την επιχειρηματικότητα και την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων στη χώρα μας.

Πόσο δυσχεραίνει τη λειτουργία της Δημόσιας Διοίκησης και πώς ταλαιπωρεί τους πολίτες, τραυματίζοντας έτσι την εμπιστοσύνη τους στο Κράτος.

Πόσο φρενάρουν ή καθυστερούν διάφορες μεταρρυθμίσεις ή αλλαγές…

και πόσο ευθύνονται για τον φόρτο των δικαστηρίων και την καθυστέρηση της απονομής δικαιοσύνης, πέρα από την ανασφάλεια δικαίου που προκαλούν στους πολίτες.

Η μείωση των διοικητικών βαρών κατά 25% μεταφράζεται σε περίπου 2,5 ποσοστιαίες μονάδες αύξηση του ελληνικού ΑΕΠ, σύμφωνα με μια παλιότερη έρευνα της Ε.Ε. για την ανταγωνιστικότητα.

Η τακτοποίηση, λοιπόν, της νομοθεσίας είναι ένα σημαντικό έργο το οποίο η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας προχωρά με επιμονή και μεθοδικότητα.

Με την Ειδική Επιτροπή Κωδικοποίησης που δουλεύει υπό την εποπτεία του Γενικού Γραμματέα του υπουργικού συμβουλίου Στέλιου Κουτνατζή και υπό την προεδρία του επίτιμου αντιπροέδρου του Συμβουλίου της Επικρατείας Γιώργου Σταυρόπουλου.

Ένα τιτάνιο έργο, με αντικείμενο μερικές χιλιάδες νόμους, που βρίσκεται σε εξέλιξη σε 15 υπουργεία και αναμένεται να διαρκέσει με τις σημερινές εκτιμήσεις περίπου 20 χρόνια.

Σε αυτή την προσπάθεια, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής πρωτοπορεί καθώς είναι το πρώτο υπουργείο που έχει προχωρά σε κωδικοποίηση του σύνθετου θεσμικού πλαισίου του.

Με την επεξεργασία τυπικών νόμων σε 7 αντικείμενα, σχετικά με το προσωπικό του Λιμενικού Σώματος, την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος, τη ναυτική εργασία και εκπαίδευση, τη διαχείριση των λιμανιών, τα πλοία αναψυχής και ναυτιλιακές εταιρείες πλοίων αναψυχής, τη νησιωτική πολιτική και, ασφαλώς, τις θαλάσσιες ενδομεταφορές και τα δικαιώματα επιβατών, που απασχολούν κατά κύριο λόγο το σημερινό νομοσχέδιο.

Ήδη έχει ολοκληρωθεί ο Κώδικας Νησιωτικής Πολιτικής, ο Κώδικας για τις θαλάσσιες ενδομεταφορές και τα δικαιώματα των επιβατών αλλά και η κωδικοποίηση των πλοίων και των ναυτιλιακών εταιριών αναψυχής που ουσιαστικά έχει καλυφθεί από το νόμο 4926 που ψηφίστηκε φέτος τον Απρίλιο.

Επίσης βρίσκονται σε εξέλιξη οι εργασίες ειδικής νομοπαρασκευαστικής επιτροπής για την αναμόρφωση του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου μετά από 63 ολόκληρα χρόνια, προκειμένου η ναυτιλία μας να γίνει ακόμα πιο δυνατή, ακόμα πιο ανταγωνιστική.

Πολύ σύντομα, θα αναφερθώ με τη σειρά μου στο τι έρχεται να καλύψει το σημερινό νομοσχέδιο με το οποίο κυρώνεται ο Κώδικας Νομοθεσίας θαλάσσιων ενδομεταφορών και δικαιωμάτων επιβατών.

Γίνεται κωδικοποίηση και αναμόρφωση του ρυθμιστικού πλαισίου σχετικά με την ελεύθερη παροχή υπηρεσιών στις θαλάσσιες μεταφορές από ή προς νησιωτικά λιμάνια, τις θαλάσσιες μεταφορές μεταξύ ηπειρωτικών λιμένων της χώρας και τη μεταφορά εμπορευμάτων και ταχυδρομικών αντικειμένων.

Κωδικοποιούνται επίσης οι ρυθμίσεις νόμου σχετικά με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις επιβατών και μεταφορέων, μαζί με τις προβλεπόμενες γενικές αρχές και κυρώσεις, στον τομέα των επιβατικών τακτικών θαλάσσιων μεταφορών.

Χάρη στην απαλοιφή, την απλούστευση, την αναδιατύπωση και την αναδιοργάνωση των διατάξεων έχουμε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ένα αποτέλεσμα που διευκολύνει τις υπηρεσίες και του Υπουργείου να λειτουργούν με διαφάνεια και αποτελεσματικότητα.  

Να προσφέρονται καλύτερες υπηρεσίες στους πολίτες αλλά και στις επιχειρήσεις.

Να είναι πιο σαφής η γνώση των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεών τους.

Να εμπεδώνεται η ασφάλεια δικαίου, οι αρχές της νομιμότητας και του κράτους δικαίου.

Είναι, επομένως, το νομοσχέδιο αυτό ένα κομμάτι μιας μεγάλης προσπάθειας για την αναδιοργάνωση του ρυθμιστικού πλαισίου του κράτους.

Που έχει αναγνωριστεί ως επείγουσα ανάγκη από προηγούμενες κυβερνήσεις, και θα συνεχιστεί με χρονικό ορίζοντα δεκαετιών.

Περιμένουμε λοιπόν από την αντιπολίτευση να στηρίξει αυτή τη συναινετική μεταρρύθμιση από την οποία αναμένουμε μόνο οφέλη, σε διάφορους τομείς:

Από τη δημόσια διοίκηση και τη γραφειοκρατία, μέχρι την απονομή δικαιοσύνης και την ανάπτυξη. 

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ VIDEO ΕΔΩ