Ερώτηση Μ. Κάτση για τα προβλήματα του κλάδου φοροτεχνικών λόγω του αυξημένου φόρτου εργασίας

Ερώτηση Μ. Κάτση για τα προβλήματα του κλάδου φοροτεχνικών λόγω του αυξημένου φόρτου εργασίας την περίοδο της πανδημίας

Ερώτηση προς τους Υπουργούς Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης κατέθεσε ο τομεάρχης ψηφιακής πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ Μάριος Κάτσης μαζί με τρεις ακόμα βουλευτές. Το θέμα της ερώτησης ήταν η επίλυση των προβλημάτων του κλάδου φοροτεχνικών λόγω του αυξημένου φόρτου εργασίας στο πλαίσιο των κυβερνητικών μέτρων για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας Covid-19. Ο Μ. Κάτσης δήλωσε σχετικά:

Ο φόρτος εργασίας του κλάδου των λογιστών-φοροτεχνικών από την αρχή της υγειονομικής κρίσης αυξήθηκε υπέρμετρα. Μέσα σε διάστημα τεσσάρων μηνών εκδόθηκαν 12 Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου και 659 Εγκύκλιοι – Αποφάσεις, οι οποίες αφορούν δηλωτικές πράξεις και υποχρεώσεις τις οποίες διενεργεί ο κλάδος για λογαριασμό των φορολογουμένων, ασφαλισμένων και επιχειρήσεων. 

Στην ουσία οι επαγγελματίες του χώρου κλήθηκαν να σηκώσουν ολόκληρο το βάρος της κυβερνητικής ανεπάρκειας και του αλαλούμ που προκάλεσαν όλες οι τεχνικές αδυναμίες στις δεκάδες πλατφόρμες, οι ασφυκτικές προθεσμίες, και οι ασάφειες στις εκδοθείσες αποφάσεις και εγκυκλίους για την εφαρμογή των μέτρων. Για αυτόν ακριβώς το λόγο ζητάμε από την κυβέρνηση να προσέλθει σε έναν ανοιχτό διάλογο με το Οικονομικό Επιμελητήριο και τους Συλλόγους Λογιστών ώστε να επιλύσει τα προβλήματα που δημιούργησε με την τακτική που ακολούθησε, και που ταλαιπωρούν τόσο τους επαγγελματίες του κλάδου όσο και τους πολίτες.

Ακολουθεί η Ερώτηση όπως κατατέθηκε:

Προς τους κ.κ. Υπουργούς :

• Οικονομικών

• Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Θέμα: «Επίλυση προβλημάτων του κλάδου φοροτεχνικών λόγω του αυξημένου φόρτου εργασίας στο πλαίσιο των κυβερνητικών μέτρων για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας Covid-19»

O φόρτος εργασίας του κλάδου των λογιστών-φοροτεχνικών από την αρχή της υγειονομικής κρίσης αυξήθηκε υπέρμετρα, ειδικά εάν λάβουμε υπόψη ότι σε αυτό το διάστημα εκδόθηκαν 12 Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου και 659 Εγκύκλιοι – Αποφάσεις, οι οποίες αφορούν δηλωτικές πράξεις και υποχρεώσεις τις οποίες διενεργεί ο κλάδος για λογαριασμό των φορολογουμένων, ασφαλισμένων και επιχειρήσεων. Στο πλαίσιο αυτών των υποχρεώσεων σημειώνεται ότι ο χρόνος  υποβολής των φορολογικών δηλώσεων για το φορολογικό έτος 2019 συμπίπτει με μία περίοδο κατά την οποία πολλοί φορολογούμενοι,  εργαζόμενοι και επιχειρήσεις οφείλουν να κάνουν πρόσθετες πράξεις και ειδικές δηλώσεις προς την ΑΑΔΕ προκειμένου  να ενταχθούν στα μέτρα που ελήφθησαν για την αντιμετώπιση των οικονομικών συνεπειών του Covid-19 . Επίσης, παρότι ξεκινά η εφαρμογή της ηλεκτρονικής τήρησης των φορολογικών βιβλίων μέσω της πλατφόρμας myData, η οποία θεσμοθετήθηκε από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ,  εν τούτοις δεν έχει καθοριστεί ακόμα η ακριβής ημερομηνία έναρξης λειτουργίας της.

Τόσο οι ενώσεις και σύλλογοι φοροτεχνικών όσο και τα Οικονομικά Επιμελητήρια  έχουν απευθυνθεί επανειλημμένα στα αρμόδια υπουργεία, προκειμένου να επισημάνουν τα προβλήματα που ανακύπτουν κατά την υποβολή των δηλώσεων για τα μέτρα που αφορούν τον Covid 19, όπως οι τεχνικές αδυναμίες στις δεκάδες πλατφόρμες, οι ασφυκτικές προθεσμίες, και οι ασάφειες στις εκδοθείσες αποφάσεις και εγκυκλίους για την εφαρμογή των μέτρων. Ο κλάδος εκτός του ότι έχει επισημάνει τα προβλήματα προτείνει και τρόπους αντιμετώπισης τους. Ειδικά το ΟΕΕ/ΤΑΚ με επιστολή του, προς τους αρμόδιους υπουργούς, και την ΑΑΔΕ, προτείνει σειρά μέτρων, τα οποία κρίνονται απαραίτητα, για την  αντιμετώπιση της κατάστασης.

Επειδή, το θέμα της έγκαιρης υποβολής των φορολογικών δηλώσεων αφορά όλους τους πολίτες,

Επειδή, σε περιπτώσεις υποβολής διορθωτικών δηλώσεων για μέτρα που αφορούν τον Covid 19, επιβάλλεται πρόστιμο, ακόμα και αν τα λάθη προέκυψαν, όχι με ευθύνη του φορολογούμενου,

Επειδή, τόσο τα προβλήματα στις πλατφόρμες, όσο και οι ασάφειες στις αποφάσεις, δημιουργούν δυσλειτουργίες στην καθημερινότητα των λογιστών φοροτεχνικών.

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

    1. Θα δοθεί δυνατότητα υποβολής διορθωτικών δηλώσεων που αφορούν τα μέτρα που πάρθηκαν  για τον Covid 19, χωρίς πρόστιμο;

    2. Πότε προτίθενται να ξεκινήσουν τη λειτουργία της πλατφόρμας ηλεκτρονικής τήρησης φορολογικών βιβλίων, μέσω της πλατφόρμας myData; Προτίθενται να υιοθετήσουν την πρόταση του Οικονομικού Επιμελητηρίου για μη αναδρομική διαβίβαση δεδομένων για το 2020;

    3. Προτίθενται να ξεκινήσουν έναν ειλικρινή – ανοιχτό διάλογο με το Οικονομικό Επιμελητήριο και τους Συλλόγους Λογιστών με στόχο την αντιμετώπιση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο κλάδος;

Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Βαρδάκης Σωκράτης

Ηγουμενίδης Νίκος

Μαμουλάκης Χάρης

Κάτσης Μάριος

Για να μην χάνετε τις σημαντικότερες ειδήσεις, καθημερινά θα σας στέλνουμε στο email σας τις αναρτήσεις της ημέρας. Σας ευχαριστούμε που μας εμπιστεύεστε για την ενημέρωση σας!
Holler Box
Αρέσει σε %d bloggers: