Δεκάλογος του παραλόγου για καθαριότητα και χωροταξία στα σχολεία

Οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας για τη διαμόρφωση των αιθουσών και την καθαριότητα σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς και της επέλασης του κορονοϊού

Έναν “δεκάλογο” για την καθαριότητα και τη χωροταξία στα σχολεία, Νηπιαγωγεία και Δημοτικά,  ενόψει έναρξης του νέου σχολικού έτους, απέστειλε χτες στους εκπαιδευτικούς η υφυπουργός Παιδείας κ.Ζέττα Μακρή, ενσωματωμένο στις εγκυκλίους για τη λειτουργία τους.

Ο δεκάλογος δεν απέχει από όσα ξέραμε από πέρυσι, δηλαδή δε λαμβάνεται καμιά ουσιαστική μέριμνα για την αποφυγή διάδοσης του κορονοϊού. Αντιθέτως, η νέα απόφαση της κυβέρνησης να μην κλείνει το τμήμα αν δεν προκύψουν 50% +1 κρούσματα, έχει καταγγελθεί από την αντιπολίτευση και τους εκπαιδευτικούς ως μέτρο υπερμετάδοσης και όχι αντιμετώπισης της ασθένειας. 

Ίσως για το λόγο αυτόν η κ.Κεραμέως κατέφυγε προ ημερών σε απειλές προς τους γονείς, λέγοντας ότι δεν θα δικαιολογηθούν απουσίες μαθητών αν οι γονείς τους φοβηθούν να τα στείλουν στα σχολεία επειδή υπάρχουν κρούσματα σε άλλα παιδιά, ενώ οι επιστήμονες θεωρούν αναμενόμενη την αύξηση κρουσμάτων με το άνοιγμα των σχολείων…

Ακολούθως παραθέτουμε  τις οδηγίες που απέστειλε χτες στα σχολεία η υφυπουργός Παιδείας, για να αντιληφθεί ο καθένας μόνος του τον παραλογισμό που επικρατεί και να κατανοήσει τι έχουμε να περιμένουμε. Σύμφωνα με αυτές λοιπόν, θα πρέπει να λαμβάνεται μέριμνα στα σχολεία σχετικά με τη διαμόρφωση των αιθουσών και την καθαριότητα, με βάση τον ακόλουθο δεκάλογο:

Ο δεκάλογος καθαριότητας και χωροταξίας

1. Να τηρούνται αποστάσεις μεταξύ μαθητών/τριών και μαθητών/τριών-εκπαιδευτικών και μελών ειδικού και βοηθητικού προσωπικού, όσο είναι εφικτό.

2. Σε συνδυασμό με τη λειτουργία της σχολικής μονάδας σε σταθερές ομάδες παιδιών οι οποίες συστηματικά δεν έρχονται σε επαφή μεταξύ τους.

3. Να τηρείται η μέγιστη δυνατή απόσταση μεταξύ των θέσεων των μαθητών στην τάξη σύμφωνα με τις εκάστοτε χωροταξικές δυνατότητες.

4. Θα πρέπει να καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια για την αξιοποίηση των διαθέσιμων χώρων, ώστε να τηρείται η μέγιστη απόσταση- μεταξύ των θρανίων των μαθητών δεδομένων των συνθηκών που υπάρχουν.

5. Να είναι ο προσανατολισμός των θρανίων προς την ίδια κατεύθυνση.

6. Η κάθε αίθουσα, εφόσον είναι εφικτό, να φιλοξενεί συγκεκριμένο τμήμα μαθητών/τριών.

7. Να ενθαρρύνεται η διδασκαλία σε εξωτερικούς χώρους.

8. Σχολαστική καθαριότητα σε αίθουσες που εναλλάσσονται τμήματα, όπως το εργαστήριο πληροφορικής.

9. Συστήνεται οι αίθουσες διδασκαλίας να χρησιμοποιούνται όσο είναι δυνατό, αποκλειστικά από συγκεκριμένο τμήμα μαθητών/τριών, ώστε να είναι μειωμένες οι πιθανότητες μετάδοσης του ιού μεταξύ τμημάτων.

10. Σε περιπτώσεις που δεν μπορεί να αποφευχθεί η χρήση αίθουσας από περισσότερα τμήματα, όπως η αίθουσα Πληροφορικής ή τα εργαστήρια, συστήνεται η μεσολάβηση αερισμού για ένα τέταρτο (1/4) της ώρας και σχολαστικός καθαρισμός του χρησιμοποιούμενου εξοπλισμού/επιφανειών μετά από κάθε χρήση, πριν εισέλθουν οι μαθητές/τριες.

Για κάθε θέμα που παρουσιάζεται στα σχολεία και δεν επιλύεται σύμφωνα με όσα προαναφέρθηκαν, θα ενημερώνεται άμεσα ο/η Περιφερειακός/η Διευθυντής/τρια Εκπαίδευσης από τους/τις Συντονιστές/στριες Εκπαιδευτικού Έργου και τους/τις Διευθυντές/τριες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης οι οποίοι και δίνουν σχετικές οδηγίες για την αντιμετώπισή του.

Και το παράλογο

Εδώ λοιπόν, κάθε εκπαιδευτικός και γονιός, παρατηρεί τα εξής:

1. Ποιες αποστάσεις να τηρήσει κανείς με 25 – 27 παιδιά στις τάξεις των αστικών κέντρων; Αυτοί που τα γράφουν αυτά γνωρίζουν το μέγεθος των τάξεων στην πλειονότητα των ελληνικών σχολείων; Ούτε  γνωρίζουν ότι πάρα πολλά παιδιά και αυτή τη χρονιά θα κάνουν μαθήματα σε κοντέινερ;

2. Σταθερές ομάδες παιδιών και στα διαλείμματα; Στο Ολοήμερο; Στα σχολικά λεωφορεία;

3-4. Που είναι ο κ.Μαγιορκίνης με τα περυσινά του σχεδιαγράμματα να μας ξαναπεί ότι “δεν έχουμε μεγάλο κέρδος μικραίνοντας τις τάξεις και αυξάνοντας τον αριθμό των τάξεων”; Πάλι καλά που υπάρχει αναφορά στις χωροταξικές δυνατότητες. Επίσης, αν υπάρχει δυνατότητα αξιοποίησης διαθέσιμων χώρων, γιατί δίνεται αυτή η οδηγία κι όχι οδηγία για “σπάσιμο” της τάξης όπου είναι δυνατό κι όπως ζητάνε από την αρχή της πανδημίας εκπαιδευτικοί και γονείς;

5. Σε πάρα πολλά σχολεία εδώ και πάρα πολλά χρόνια, τα θρανία είχαν τοποθετηθεί με άλλες διατάξεις (κυκλικές ή παραλληλόγραμμες συνήθως) για παιδαγωγικούς λόγους. Τώρα επανερχόμαστε στη στοίχιση με θέα την έδρα. 

6. Και εφόσον δεν είναι;

7. Μάλιστα, να την ενθαρρύνουν. Βέβαια πολλές φορές θα βρέχει, θα χιονίζει, θα κάνει πολύ κρύο, αλλά αυτά είναι μάλλον λεπτομέρειες αν έχεις θάρρος.

8. Από τις σχολικές καθαρίστριες που καλούνται οι Δήμοι να προσλάβουν με τα ίδια (περσινά) κονδύλια και  να κόψουν το μισθό των 700 ευρώ σε δύο εργαζόμενους των 300 ευρώ, και με την προκλητική θεσμοθέτηση της ελαστικοποίησης των εργασιακών σχέσεων των εργαζομένων στην καθαριότητα. 

9. Βλέπε ν.6. Επίσης το υπουργείο επιμένει να αγνοεί ότι οι μαθητές θα κάνουν διάλειμμα.

10. Βλέπε ν.8. Επίσης το ένα τέταρτο αερισμού, ως γνωστόν υπερεπαρκεί για να φύγουν όλα τα μικρόβια, ιοί, κλπ. Εφόσον  υπάρχει παράθυρο. 

πηγη alfavita.gr/

Για να μην χάνετε τις σημαντικότερες ειδήσεις, καθημερινά θα σας στέλνουμε στο email σας τις αναρτήσεις της ημέρας. Σας ευχαριστούμε που μας εμπιστεύεστε για την ενημέρωση σας!
Holler Box