[paypal_donation_button]

Ακολουθήστε μας στο VIBER για να λαμβάνετε σε πραγματικό χρόνο τις αναρτήσεις μας.

https://invite.viber.com/?g2=AQAhvsW7isOUdlCEkVCqv7YorRka1dt%2FMmmYsdlj%2BHNRIl0RiuqqmD4CiLD5s2SY

Όποτε θέλετε μπορείτε να αποχωρίσετε (αν και δεν το θέλουμε).

Γόγολος για ποδηλατόδρομο: έργο με σοβαρές ελλείψεις

  Το …περίφημο έργο της επέκτασης του ποδηλατόδρομου – πεζόδρομου ως το Δρέπανο, που εμφανίζεται ως το «εμβληματικό» έργο της Δημοτικής Αρχής, τελικά αποδεικνύεται ότι …μπάζει από παντού. Κατ΄ αρχήν η μεγάλη καθυστέρηση που παρατηρείται στην ολοκλήρωσή του, δεν δικαιολογείται ούτε από το βαθμό δυσκολίας του έργου, αλλά και ούτε από τα αντικειμενικά προβλήματα που εμφανίστηκαν, λόγω της πανδημίας. Τα ίδια προβλήματα αντιμετώπισαν και άλλοι Δήμοι, όμως έργα τέτοιας κλίμακας ολοκληρώθηκαν με μικρές παρατάσεις.

   Η δεύτερη λάθος επιλογή ήταν η επιλογή χρηματοδοτικού προγράμματος. Το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της Περιφέρειας, είναι γνωστό ότι έχει περιορισμένο προϋπολογισμό και πολλές ανάγκες να καλύψει. Δεν ήταν λοιπόν «κεραυνός εν αιθρία» τα προβλήματα χρηματοδότησης, αλλά κάτι απολύτως αναμενόμενο. 

  Παρ΄ όλ΄ αυτά η Δημοτική Αρχή, δεν μερίμνησε για να βρει εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης.

Τώρα, αποδεικνύεται ότι είναι ένα έργο με σοβαρές ελλείψεις, που θέτουν σε κίνδυνο όσους χρησιμοποιούν τον δρόμο. Κορυφαία έλλειψη, η απουσία κιγκλιδωμάτων. Έπρεπε να συμβεί το ατύχημα με τον επισκέπτη από την Πολωνία πριν από λίγες ημέρες, για να το αντιληφθεί η Δημοτική Αρχή. Κυριολεκτικά στο …και πέντε, μία μέρα μετά το ατύχημα ανέθεσε με τη διαδικασία της απ΄ ευθείας ανάθεσης, χωρίς μάλιστα να σταλεί η πρόσκληση για υποβολή προσφορών για να επιτευχθούν εκπτώσεις και καλύτερες τιμές, την προμήθεια και τοποθέτηση κιγκλιδωμάτων.

   Ο χρόνος αποπεράτωσης είναι 3 μήνες. Δηλαδή όλο το καλοκαίρι η επικινδυνότητα του δρόμου δεν θα αρθεί. 

   Το μεγάλο ερώτημα είναι γιατί στην αρχική μελέτη δεν είχαν προβλεφθεί κιγκλιδώματα. Πρόκειται για μια σοβαρή έλλειψη που δείχνει προχειρότητα και ερασιτεχνισμό. Αν είχαν προβλεφθεί, θα είχαν τοποθετηθεί παράλληλα με την κατασκευή του δρόμου και δεν θα υπήρχε κανένας κίνδυνος για τους περιπατητές ή ποδηλάτες. Και θα κόστιζαν πιο φθηνά αφού θα είχαν περιληφθεί στον συνολικό προϋπολογισμό του έργου και θα καλύπτονταν από την ενιαία προσφορά του εργολάβου με το γενικό ποσοστό έκπτωσης. Ενώ τώρα, ο δημοτικός προϋπολογισμός και κατ΄ επέκταση οι δημότες επιβαρύνονται με 37.200 ευρώ, για να καλύψουν τις επιλογές και τις απ΄ ευθείας αναθέσεις του κ. Δημάρχου.