Βοηθήστε μας ώστε να συνεχίσουμε να σας ενημερώνουμε με τις κυριότερες ειδήσεις. Κεράστε μας έναν καφέ - κάντε μια δωρεά

Βιβλιοπροτάσεις από το periodikostep.gr (22-4-2020)

Το κόκκινο μαντίλι

Συγγραφέας: ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ

Εκδόσεις: Ψυχογιός

Ο Καλλίνικος, ένα αγόρι γεμάτο περιέργεια για τα πάντα, γεννιέται στο έμπα του προηγούμενου αιώνα, το 1900, στους Αγίους Πάντοτε, κάπου κοντά στην Κώμη, ψηλά στο βουνό, σε μια περιοχή παλιά, χορτασμένη ιστορία και μυστικά Θα μεγαλώσει δύσκολα, δουλεύοντας από τα πέντε του χρόνια για να στηρίξει το σπιτικό του. Μέχρι που το σπιτικό του το ίδιο, στο πρόσωπο μιας σκληρόκαρδης μητριάς, θα τον αναγκάσει να φύγει…

Μπακαλόγατος πια, υιοθετημένος από δυο θεόρατους μπακάληδες, δυο πραγματικούς αγίους που θα τον λατρέψουν, θα δει τα χρόνια να περνούν με πολλή δουλειά και πολλή αγάπη, με ράψιμο, κέντημα και μαγειρική… και με λίγη μαγεία. Κι αν δεν κατάφερε ποτέ του να μάθει γράμματα, τουλάχιστον θα ερωτευτεί.

Όμως οι καιροί είναι παράξενοι, άγριοι, και θέλουν τον Καλλίνικο κοντά τους. Γιατί πρέπει να γίνουν πολλά πέρα στη Μακεδονία, στον μεγάλο αγώνα του έθνους, κι άλλα τόσα ακόμη πιο μακριά, στη Σμύρνη — κι ακόμα, ακόμα πιο βαθιά σ’ εκείνα τα αρχαία χώματα της Ανατολής. Και το αγόρι, ντυμένο μια στολή που δεν του ταιριάζει, θα πάει εκεί, ίσια στο κόκκινο μάτι όλων των πολέμων.

Μα η καρδιά του πάντα θα χτυπά για την Κώμη. Και για τη Λέλα — τη Λέλα του.

Ένα ταξίδι στο πρώτο μισό του εικοστού αιώνα, πέρα για πέρα αληθινό.
Κι ας πρωταγωνιστεί, κοντά στον Καλλίνικο, στη Λέλα και σε όλους τους άλλους, μια νεράιδα με το μαντίλι της.

Ο ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1963. Έχει εκδώσει περί τα τριάντα βιβλία. Από τις Εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ κυκλοφορεί επίσης το μυθιστόρημά του ΟΙ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΕΠΟΧΕΣ ΤΗΣ ΜΕΛΙΣΣΑΣ, καθώς και το βιβλίο του ΟΔΗΓΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ: ΠΩΣ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΕΝΑ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΚΑΙ ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΜΕ ΣΕ 50 ΚΑΝΟΝΕΣ. Από το 2017 ζει στην Πράγα. Είναι συνιδρυτής του πολιτιστικού-πολιτικού ιστότοπου και διαδικτυακού ραδιοφώνου Amagi.

Η βιβλιοθηκάριος του Άουσβιτς

Συγγραφέας: Αντόνιο Ιτούρμπε

Εκδόσεις: Κλειδάριθμος

Βασισμένο στην αληθινή ιστορία της Ντίτα Κράους.

Η ιστορία της μικρότερης και πιο επικίνδυνης βιβλιοθήκης στον κόσμο, ειπωμένη από μια κρατούμενη του Άουσβιτς που κατόρθωσε να επιβιώσει. 

Ιανουάριος του 1944. Η έφηβη Ντίτα Κράους με τους γονείς της μεταφέρεται από το γκέτο των Εβραίων της Τερεζίν στην Πράγα στο στρατόπεδο Άουσβιτς-Μπιρκενάου. Μόνο η Ντίτα Κράους και μια χούφτα ακόμα κρατούμενοι επέζησαν, έπειτα από παραμονή ενός έτους, πριν από την απελευθέρωσή τους από τους Συμμάχους την Άνοιξη του ’45. Παρατηρεί τα πάντα, θυμάται τα πάντα και αφηγείται τα πάντα στον Αντόνιο Ιτούρμπε: Τον φόβο, τους συντρόφους που βρίσκαν νεκρούς το πρωί από την πείνα και το κρύο, την καταναγκαστική εργασία κάτω από τα γρονθοκοπήματα των «Κάπος», τις περιοδικές «επιλογές» που ξεχώριζαν τους υγιείς από τους αρρώστους που οδηγούνταν στα κρεματόρια.

Μα πάνω απ’ όλα, θυμάται τον Φρέντι Χιρς, τον αρχηγό του παιδικού μπλοκ 31. Στη μαύρη λάσπη του Άουσβιτς που καταπίνει τα πάντα, ο Φρέντι Χιρς έκτισε μυστικά ένα σχολείο. Οι Ναζί δεν το ξέρουν. Όπως δεν γνωρίζουν και την ύπαρξη της μικρότερης, κρυμμένης και παράνομης δημόσιας βιβλιοθήκης που υπήρξε ποτέ. Περιλαμβάνει έξι «ομιλούντα» βιβλία και οχτώ τυπωμένα. Τα τελευταία, η νεαρή Ντίτα τα κρύβει κάτω από το φόρεμά της με κίνδυνο της ζωής της.   

Το βιβλίο τιμήθηκε με το βραβείο TROA και μεταφράστηκε σε 22 γλώσσες

Ο Αντόνιο Ιτούρμπε γεννήθηκε στη Σαραγόσα και μεγάλωσε στη Βαρκελώνη. Σπούδασε δημοσιογραφία και εργάζεται ως πολιτιστικός συντάκτης και βιβλιοκριτικός. Είναι από το 1996 διευθυντής του περιοδικού Que Leer.

Ο κλέφτης των σκουπιδιών  

Συγγραφέας:  Σιμενός Κώστας

Εκδόσεις Λιβάνης

Όταν ο Μάνθος οργανώνει την απόδρασή του από τη φυλακή, ένα πράγμα έχει στο μυαλό του: την εκδίκηση. Η αγωνία του είναι να βρει εκείνους που τον πρόδωσαν και να πάρει πίσω αυτό που του ανήκει, το μερίδιό του. Στη διαδρομή θα έχει δύο συμμάχους, τη Λούκα, φίλη ρακοσυλλέκτρια, και τη Σάντρα – δύο γυναίκες που θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στη ζωή του. Και, από την άλλη πλευρά, την αστυνομία να τον ψάχνει παντού και τη συμμορία να θέλει την εκτέλεσή του. Η νύχτα είναι δύσκολη και ακόμα πιο επικίνδυνη από αυτή που είχε γνωρίσει. Δεν έχει έλεος.

Ένα βιβλίο στο οποίο δεν περισσεύει τίποτα. Όλα είναι τοποθετημένα με ακρίβεια. Ένα αστυνομικό μυθιστόρημα αντάξιο των καλύτερων του είδους διεθνώς, που εκτοξεύει την αγωνία στο έπακρο.

Δολοφονίες, μυστικά και εκδίκηση και μια νότα ρομαντισμού συνδυάζονται σε αυτό το εμπνευσμένο αστυνομικό μυθιστόρημα με τις τόσες ανατροπές, που σίγουρα θα σας καθηλώσει μέχρι την τελευταία του σελίδα. Από νωρίς έζησε τη σκοτεινή πλευρά της πραγματικότητας. Όμως, αν και βρέθηκε στο περιθώριο, δεν ένιωσε ποτέ παραβάτης. Ο δρόμος τον ατσάλωσε. Μέσα στα άχρηστα των ανθρώπων ανακάλυψε τον εαυτό του. Στις σκισμένες σελίδες των πεταμένων βιβλίων αναγνώρισε την αλήθεια κι έμαθε να την αντιμετωπίζει κλείνοντας την πόρτα στη θλίψη και στην απαισιοδοξία. Ήθελε να πιστέψει πως ο κόσμος είναι μια παρέα, που μπορεί να ’χει τους ηθικούς της κώδικες, αλλά τελικά η ανθρώπινη απληστία δεν κάνει διακρίσεις. Σήμερα, στα τριάντα του, έχει μπει σε μια περιπέτεια χωρίς γυρισμό. Ζητάει δικαίωση για την έντιμη στάση του, αλλά εισπράττει σφαίρες από αυτούς που προστάτευσε, γιατί αρνείται τον ρόλο του θύματος.

Ο Κώστας Σιμενός είναι ηθοποιός, συγγραφέας και σεναριογράφος. Σπούδασε οικονομικές και πολιτικές επιστήμες στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο. Τελείωσε τη δραματική σχολή του Εθνικού Ωδείου. Παρακολούθησε επίσης μαθήματα δραματικής τέχνης στο Παρίσι. Στην Ελλάδα πρωταγωνίστησε στο θέατρο, στην τηλεόραση και στον κινηματογράφο σε αξιόλογα έργα των Έλιοτ, Ίψεν, Ο’Νιλ, Καραγάτση, Βενέζη κ.ά. Το 1984 κέρδισε κρατικό βραβείο για το θεατρικό έργο του Ένα Δωμάτιο Ευκαιρίας, που παίχτηκε με επιτυχία στο θέατρο και στο κρατικό ραδιόφωνο. Έχει γράψει πολλά σενάρια για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Δύο από αυτά, η Χειμερινή Έξοδος και Οι Επαγγελματίες, προβλήθηκαν από την ΕΡΤ και το MEGA αντίστοιχα, ενώ Tο Τελευταίο 24ωρο έγινε ταινία. Διασκεύασε, για την FM Records, την Οδύσσεια για παιδιά σε έξι τόμους, καθώς και άλλους δέκα τόμους με ιστορίες ηρώων της ελληνικής μυθολογίας. Έχει αρθρογραφήσει σε εφημερίδες και blogs με θέματα κοινωνικού, πολιτικού και πολιτιστικού περιεχομένου. Η τελευταία συγγραφική δουλειά του ήταν το νουάρ μυθιστόρημα Καταφύγιο στη Βροχή.

Η μητέρα

Συγγραφέας: Γκράτσια Ντελέντα

Εκδόσεις: Καστανιώτης

Σε έναν τόπο πλούσιο σε παραδόσεις, όπου οι άνθρωποι δεν παύουν να διαπνέονται από αυστηρότατες ηθικές αρχές, υπάρχουν σχέσεις που θεωρούνται ανάρμοστες, ακόλαστες, σχεδόν διαβολικές. Η Μαρία Μανταλένα παρακολουθεί έντρομη, με αδιάκοπη αγωνία, την εξέλιξη των συναισθημάτων που παρασέρνουν την ψυχή του γιου της Πάουλο, του νεαρού καθολικού ιερέα σε μια μικρή κοινότητα της Σαρδηνίας, στο φανταστικό χωριό Άαρ. Η μητέρα, λοιπόν, προσπαθεί απεγνωσμένα να τον απομακρύνει από το κακό που η ίδια βλέπει να τον απειλεί, δηλαδή τον δυνάμει ολέθριο έρωτά του για την Ανιέζε, ενόσω ακριβώς ο Πάουλο διχάζεται και παλεύει μεταξύ ενοχής και επιθυμίας, πίστης και αμαρτίας. Ένα μυθιστόρημα σφιχτοδεμένης πλοκής και ρυθμικής έντασης, με το οποίο η Γκράτσια Ντελέντα διερευνά τις πιο ενδόμυχες και αντικρουόμενες σκέψεις των δύο βασικών της πρωταγωνιστών, μια παθιασμένη ιστορία που μας εξοικειώνει απροσδόκητα με τις αμφιβολίες και τα ανείπωτα βάσανά τους. Γραμμένο με σκοτεινές και ζωηρές αποχρώσεις, όπως μια αρχαία τραγωδία, το βιβλίο αυτό κατέχει εξέχουσα θέση στο έργο της νομπελίστριας συγγραφέως, τόσο για την ψυχολογική σκιαγράφηση των χαρακτήρων όσο και για τη δραματική του ατμόσφαιρα.

Το Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας 1926 απονεμήθηκε στην Γκράτσια Ντελέντα «για το ιδεαλιστικά εμπνευσμένο έργο της, που με πλαστική σαφήνεια απεικονίζει τη ζωή στο γενέθλιο νησί της και αντιμετωπίζει με βάθος και συμπόνια τα ανθρώπινα προβλήματα γενικά», σύμφωνα με το σκεπτικό της Σουηδικής Ακαδημίας.

Η Γκράτσια Ντελέντα γεννήθηκε το1871 στο Νουόρο της Σαρδηνίας. Καταγόταν από εύπορη αστικήοικογένεια αλλά, λόγω των άκαμπτων αντιλήψεων της εποχής στην οποία μεγάλωσε, δεν συνέχισε τις σπουδές πέραν της βασικής εκπαίδευσης. Ωστόσο εκδηλώθηκε από νωρίς η κλίση της στα γράμματα, την οποία και καλλιέργησε με την ανάγνωση της Βίβλου και των μεγάλων αφηγήσεων του 19ου αιώνα. Άρχισε να δημοσιεύει κείμενα σε νεαρή ηλικία. Με το Λουλούδι της Σαρδηνίας (1892) εγκαινίασε ουσιαστικά τη δημιουργική της πορεία και με την Οδό του κακού (1896) έγινε ευρύτερα γνωστή. Το 1900 παντρεύτηκε τον Παλμίρο Μαντεζάνι, μετακόμισε οριστικά στη Ρώμη και στη συνέχεια απέκτησε δύο γιους. Η πρώτη της μεγάλη επιτυχία υπήρξε το μυθιστόρημα Ελίας Πορτόλου (1903). Ακολούθησαν κι άλλα σημαντικά, μεταξύ των οποίων η Στάχτη (1904), οι Καλαμιές στον άνεμο (1913) και Η μητέρα (1920). Το 1926 τιμήθηκε με το Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας, το δεύτερο για την Ιταλία. Πέθανε το 1936.

Για να μην χάνετε τις σημαντικότερες ειδήσεις, καθημερινά θα σας στέλνουμε στο email σας τις αναρτήσεις της ημέρας. Σας ευχαριστούμε που μας εμπιστεύεστε για την ενημέρωση σας!
Holler Box
Αρέσει σε %d bloggers: