Έπεσε βράχος στον δρόμο για Τζουμέρκα – Τι λέει ο Γιώργος Ζάψας

Έπεσε βράχος στον δρόμο για Τζουμέρκα – Τι λέει ο Γιώργος Ζάψας

Με ανάρτηση του ο Γιώργος Ζάψας αναφέρετε στο κλείσιμο του δρόμου για Τζουμέρκα λόγω πτώσης βράχου και κάνει τις δικές του προτάσεις.

Η ανάρτηση:

Στο δρόμο για τα Τζουμέρκα έπεσε ο βράχος…

Στο δρόμο για τα Τζουμέρκα, ανάμεσα από Καλέντζι – Μονολίθι, ψηλά στα στεφάνια του Αράχθου, εκεί που θελήσαμε να δέσουμε το βράχο με το ατσάλι! Ο βράχος ξεκόλλησε και το ατσάλινο διχτυωτό πλέγμα έσπασε! Και τώρα τι κάνουμε; Πως θα φτάσουμε στο θρυλικό γεφύρι, στην Πράμαντα, στ’ Άγναντα, στον Καταρράκτη και στα άλλα Τζουμερκοχώρια;

1ο. Όχι εμβαλωματικές λύσεις. Οι πρόχειρες παρεμβάσεις έχουν προσωρινά αποτελέσματα, το είδαμε και στην κατάρρευση του σαρζανέτ στο Σαρακίνικο, στην Αγιά.

Ναι, να γίνει αποκατάσταση για την ασφαλή διέλευση της επαρχιακής οδού από και προς τα Τζουμέρκα, αλλά εδώ φωνάζει μόνο του το πράγμα. Απαιτείται μόνιμη παρέμβαση στο δρόμο για Μονολίθι – Πλάκα. Όχι άλλα πειράματα και άχρηστες βελτιώσεις του δρόμου. Όχι άλλα μπαλώματα και σπατάλη δημόσιου χρήματος. Ο δρόμος αυτός, στο συγκεκριμένο τμήμα, είναι ακατάλληλος!

Το οδικό τμήμα Καλέντζι – Μονολίθι/ Γέφυρα Πλάκας πρέπει να επανασχεδιαστεί και να κατασκευαστεί από την αρχή.

2ο. Την προηγούμενη 5ετία, επιλέχτηκε να γίνει η σύνδεση των Τζουμέρκων με τον Δυτικό Άξονα (Ιόνια οδό), από τον Α/Κ Τερόβου μέχρι Καλέντζι με νέα χάραξη. Αντιπροτείναμε με τους συναδέλφους μου στο περιφερειακό Συμβούλιο να προηγηθεί το επικίνδυνο τμήμα Καλέντζι – Μονολίθι/ Πλάκα.

Δεν εισακουστήκαμε γιατί η περιφερειακή Αρχή ακολούθησε τον δικό της σχεδιασμό. Την ενδιέφερε περισσότερο η απορροφητικότητα του ΕΣΠΑ, τομέας στον οποίο υστερούσε και επέλεξε το εύκολο έργο. Άφησε το δύσκολο για μετά και να τα αποτελέσματα (στο Καλέντζι φτάνεις εύκολα και με σχετική ασφάλεια από το Ελληνικό. 11 εκατομμύρια πήγαν εκεί).

3ο. Θέλουμε μόνιμη και σύγχρονη λύση στο δρόμο για τα Τζουμέρκα. Είναι κρίμα να διασχίζουν την Ήπειρο δυο μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι, η Εγνατία και η Ιόνια οδός και εμείς να μην έχουμε σχεδιάσει και μελετήσει την κατασκευή σύγχρονων οδικών προσβάσεων σε αυτούς, από σημαντικά κέντρα – έδρες δήμων, όπως η Πράμμαντα – έδρα του δήμου Βορείων Τζουμέρκων.

Και επειδή για να φτάσουμε στον προορισμό αυτόν πρέπει να περάσουμε από το Μονολίθι, δεν μένει παρά να συμφωνήσουμε όλοι στο αυτονόητο: Να μελετηθούν με δημόσια πρόσκληση οι δυο λύσεις που καιρό κουβεντιάζονται αλλά δεν αποφασίζονται. Η χαμηλή (νέα) χάραξη από Καλέντζι μέχρι Μονολίθι – Πλάκα ή η σύνδεση με τούνελ (1 ΚΜ) που θα εξασφαλίσουν την ασφαλή όδευση για τα Τζουμέρκα. Τίποτα λιγότερο. Αύριο να ξεκινήσουν οι αναγνωριστικές μελέτες.

Για την επίσπευση των διαδικασιών, προτιμώ την δημόσια πρόσκληση προς τις κατασκευαστικές εταιρείες που έχουν την τεχνογνωσία για ένα έργο ΜΕΛΈΤΗ – ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ που θα χρηματοδοτηθεί κατά προτεραιότητα από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Το ΕΣΠΑ αργεί. Δεν ετοιμαστήκαμε και το έργο αυτό δεν μπορεί να περιμένει.

Ό, τι άλλο επιλεγεί θα είναι λάθος και στρουθοκαμηλισμός.

Υ.Γ. 1. Οι περιγραφές των ντόπιων αλλά και των επισκεπτών είναι το λιγότερο υποτιμητικές για την πολιτική που ασκήθηκε από το κεντρικό κράτος και την περιφέρεια σ’ αυτόν τον όμορφο τόπο. Περιττεύει να προσθέσω τους διαλόγους των εκπαιδευτικών που πηγαινοέρχονται καθημερινά. Εκείνοι-ες μόνο ξέρουν το φόβο και την αγωνία τους, κάθε μέρα, στο δρόμο για τα Τζουμερκοχώρια!2. Εκείνη η μελέτη για σύνδεση των Τζουμέρκων με την Εγνατία οδό από Μπαλντούμα – Παλαιοχώρι που να βρίσκεται άραγε;

Για να μην χάνετε τις σημαντικότερες ειδήσεις, καθημερινά θα σας στέλνουμε στο email σας τις αναρτήσεις της ημέρας. Σας ευχαριστούμε που μας εμπιστεύεστε για την ενημέρωση σας!
Holler Box